recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg står overfor gerne at ville lave mig mit først
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg står overfor gerne at ville lave mig mit først

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: 8300, Odder
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg står overfor gerne at ville lave mig mit først
    Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 18:42
Jeg står overfor gerne at ville lave mig mit første mediecenter.

Jeg har forestillet mig at jeg skal bruge en mediaboks og en Nas server.
Jeg har brugt, vel ca. 30 timer på at læse om sådanne maskiner på nettet.
Jeg der dels lidt mere afklaret end da jeg startede og dels også forvirret på et lidt højere niveau.

Fsa. medieaboks er jeg p.t. af den opfattelse at valget skal falde mellem:

• WD TV Live WDBGXT0000NBK (mere strømlinet brugergrænseflade)
  • AC Ryan Playon!HD mini 2 ACR-PV73800 (understøtter flere filtyper)
......eller er det helt forkert?

Mit ønske er hovedsageligt at kunne afvikle film:

• med alle de mest brugte filtyper
  • opnå en god brugerflade.
Gode råd modtages særdeles gerne.

Tak
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:01
Begge de nævnte medieplayere er populære og alsidige. Og til det behov, du beskriver, vil de være helt OK.
Jeg har set WD'en til 599,- i denne uge hos elgiganten. Det er til at betale...
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:24
Jeg er fint tilfreds med AC Ryan HD Mini2. Den blev valgt frem for WD TV Live pga. muligheder for flere filtyper. Det lader dog til at WD TV er den mest populære af de to hvis man skal tro hvad man læser i div. fora.
Til top
torben_j Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Sted: Århus
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:37
Jeg har en WD TV Live. Ikke stødt på noget endnu den ikke har afspillet. På det punkt er jeg super tilfreds med den, men jeg er dog ved at lede efter et andet mediecenter da jeg er blevet godt træt af at se på den kedelige bruger flade :)
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af torben_j torben_j skrev:

Jeg har en WD TV Live. Ikke stødt på noget endnu den ikke har afspillet. På det punkt er jeg super tilfreds med den, men jeg er dog ved at lede efter et andet mediecenter da jeg er blevet godt træt af at se på den kedelige bruger flade :)

Har du fundet noget med en bedre brugerflade? Måske kan det have interesse for mig. Smile

Eller måske kunne du være interesseret i at vi handler din brugte. så kan jeg komme i gang, få lidt erfaring og så evt. flytte videre (ligesom du) til noget andet når jeg ved lidt mere/har lidt mere erfaring.

Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 21:52
Den nye WD TV Live (G3) har fået opgraderet brugerfladen. Desværre er det småt med billeder, men det jeg har set, ser anderledes ud en den 'gamle' WD TV Live.

Jeg har i øvrigt selv en WD TV Live, og jeg er fuldt ud tilfreds med den. Bruger den dog kun med en harddisk tilsluttet direkte, da jeg til at starte med oplevede problemer ved at vise film fra min NAS. Dette burde dog være fikset med de nyeste firmware opgraderinger.
Til top
torben_j Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Sted: Århus
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 22:06
Jeg vil samle en pc selv og så køre noget win 7 med xbmc, fordi jeg gerne ville kunne surfe lidt og bruge winamp. Xbmc bruger fladen synes jeg ser nice ud :)
Til top
Icylaw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2011
Sted: Odense
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 10:10
Hej.. Jeg står i en lignende situation. Har pt. en Synology NAS stående med alle mine film på. For tiden bruger jeg min PS3 til afvikling af disse til mit fjernsyn. Dog er jeg ikke begejstret for dennes Interface. Jeg har eksperimenteret med Boxee på min PC. Det jeg godt kunne lide ved dette var at den selv kunne finde undertekster, resume billeder og andet gøjl til filmene. Er der nogen af disse boxe der kan dette?
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Icylaw Icylaw skrev:

Hej.. Jeg står i en lignende situation. Har pt. en Synology NAS stående med alle mine film på. For tiden bruger jeg min PS3 til afvikling af disse til mit fjernsyn. Dog er jeg ikke begejstret for dennes Interface. Jeg har eksperimenteret med Boxee på min PC. Det jeg godt kunne lide ved dette var at den selv kunne finde undertekster, resume billeder og andet gøjl til filmene. Er der nogen af disse boxe der kan dette?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har haft svært ved at finde gode og forståelige sammenligninger, hvilket naturligvis til dels har at gøre med at jeg har bevæget mig ind i noget hvor jeg har absolut ingen erfaring.

Måske er der andre der kan bidrage?
Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 11:53

WDTV Live kan ikke selv finde undertekster og cover's. Det skal lægges på manuelt.
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af dazler dazler skrev:

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har haft svært ved at finde gode og forståelige sammenligninger, hvilket naturligvis til dels har at gøre med at jeg har bevæget mig ind i noget hvor jeg har absolut ingen erfaring.

Måske er der andre der kan bidrage?

XBMC kan klart anbefales. Det har et lækkert og brugervenligt interface, der kan opsættes efter behov, og du har mulighed for at alt hvad der nævnes omkring subtitles, resumes osv.

Jeg har ikke selv prøvet Boxee, men hvad jeg hører fra folk der har prøvet begge dele er at XBMC er bedre.
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 15:47
XBMC kan klart anbefales. Det har et lækkert og brugervenligt interface, der kan opsættes efter behov, og du har mulighed for at alt hvad der nævnes omkring subtitles, resumes osv.

Jeg har ikke selv prøvet Boxee, men hvad jeg hører fra folk der har prøvet begge dele er at XBMC er bedre.
[/QUOTE]

Følgende med udgangspunkt i at jeg jo altså ret meget en noob.

Har jeg ret i at XMBC afvikles på en PC? Eller er der andre platforme der kan komme i spil og i så fald hvilke?

Udvid venligst min horisont. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu