recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour A-300 eller den WD Live TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn Hour A-300 eller den WD Live TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour A-300 eller den WD Live TV
    Sendt: 03-November-2011 kl. 08:30
Hej alle

Efter længere tids overvejelse, er jeg nået frem til, at jeg nå vil have lagt alle mine dvd og br film over på hd. Så jeg har besluttet mig for at købe enten en Popcorn Hour A-300 eller den nye WD TV Live WDBGXT0000NBK.
Jeg skal kun bruge den til film, da jeg kører alt min musik over Sonos og NAS.

Så nu vil jeg lige høre jer
  1. Vil være overkill at købe Popcorn hour ift. WD TV, når den kun skal bruges til film.
  2. Hvad gør popcorn hour bedre ift. WD TV hvis overhovedet noget.
  3. Er de svære at sætte op, eller kører det out of the box, så snart man har tilslutte hd. Er klar over at man skal fortælle dem, hvor den skal finde filmene
  4. Finder de selv covers og omtale af filmene, når de er tilsluttet netværk. Hvis ja ligger de så disse oplysninger på disken, eller skal den hente dem hver gang.
  5. Hvilket format skal jeg rippe mine film i for at opnå bedste kvalitet. Her tænker jeg på, at min musik ripper jeg som flac, da det jo skulle være uden tab af kvalitet. Hvilket jeg også gerne vil opnå med film.

Glæder mig til at høre fra jer. Ha en god dag alle sammen.

LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 10:18
Hej igen

Efter at have set nogle video´r på Youtube af Popcorn A-300, er den nu blevet bestilt. Da jeg kunne se, at jeg ikke vil kunne sove uden den Tongue
Så nu melder der sig et par nye spørgsmål.
  1. Da min router og pc og NAS står i den modsatte ende af huset, vil jeg sætte en hd i maskinen, og så føre et netværkskabel op over loftet. Vil jeg så kunne rippe direkte fra min pc ind på hd´n i Popcornen ?
  2. Kan jeg evt. Rippe til min NAS som jo også er kablet til router´n, og så se filmene derfra uden at de lagger, når jeg også kabler Popcorn´n ?
  3. Kablet vil blive omkring 25m, vil det have noget at sige for kvaliteten ?
  4. Og igen hvilket format skal jeg rippe i, for at opnå bedste kvalitet ?

Ved godt at det sikkert er nogle dumme spørgsmål, men jeg er total newbee på dette område. Så jeg håber i ville bære over med mig.

LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 11:22
Hej
Svaret på dit nyeste spørgsmål 3 er : Nej

Hvad var svarene på din første serie af spørgsmål?
  1. Vil være overkill at købe Popcorn hour ift. WD TV, når den kun skal bruges til film.
  3. Er de svære at sætte op, eller kører det out of the box, så snart man har tilslutte hd. Er klar over at man skal fortælle dem, hvor den skal finde filmene
  4. Finder de selv covers og omtale af filmene, når de er tilsluttet netværk. Hvis ja ligger de så disse oplysninger på disken, eller skal den hente dem hver gang.
  5. Hvilket format skal jeg rippe mine film i for at opnå bedste kvalitet. Her tænker jeg på, at min musik ripper jeg som flac, da det jo skulle være uden tab af kvalitet. Hvilket jeg også gerne vil opnå med film.

Er i samme overvejelser som dig.

mvh Christian
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 14:05
Hej endnu engang

Lige en ting mere, hvilket program vil være bedst til at rippe mine skiver, og ville det kunne lade sig gøre, at fjerne alle overflødige tekster, lydspor og evt. Trailere ?
Har selv kigget lidt på DVDfab DVD copy. Men det ser ud til at den ripper i ISO format, som Popcorn åbenbart ikke kan læse.
Summa sumarum, så ønsker jeg et program der kan rippe dvd/bluray i lossless format eller hvad det nu hedder. Vil gerne kunne fjerne unødige lydspor, tekster og trailere. Men det behøver ikke nødvendigvis at kunne fjerne de ting.
Håber i bærer over med mig, da jeg er total blank.

MVH

Steen
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 14:12
Alle PopCorn Hour modeller har indtil nu kunnet læse ISO-format, så det kan du med stor sandsynlighed også på 300-serien.

Men ISO-format er jo en komplet bit-for-bit kopi af DVD'en, dvs. en film vil fylde ca. 8 Gb.

Jeg vil anbefale kombinationen AnyDVD og enten DVD Shrink eller MakeMKV for at rippe DVD. Med denne kombination kan du rippe tabsfrit til VIDEO_TS (DVD Shrink) eller .MKV (MakeMKV) format (som begge er godt understøttet på PopCorn-modellerne), og kan vælge hvilke lydspor og undertekstspor du vil have med. Du får ingen overflødige menuer eller andet med - kun filmen.

Redigeret af HeartWare - 03-November-2011 kl. 14:13
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Alle PopCorn Hour modeller har indtil nu kunnet læse ISO-format, så det kan du med stor sandsynlighed også på 300-serien.

Men ISO-format er jo en komplet bit-for-bit kopi af DVD'en, dvs. en film vil fylde ca. 8 Gb.

Jeg vil anbefale kombinationen AnyDVD og enten DVD Shrink eller MakeMKV for at rippe DVD. Med denne kombination kan du rippe tabsfrit til VIDEO_TS (DVD Shrink) eller .MKV (MakeMKV) format (som begge er godt understøttet på PopCorn-modellerne), og kan vælge hvilke lydspor og undertekstspor du vil have med. Du får ingen overflødige menuer eller andet med - kun filmen.
Hej

De formater du nævner, er de af høj kvalitet ? Vil som sagt gerne have et billed så tæt som det på dvd/bluray skiverne.
Kan se på screenshots af DVDFab DVD copy, at det ser ud til man selv kan vælge, hvad der skal med på filmen. Ellers kan jeg se der også er DVDFab DVD ripper, der kan man vidst selv vælge format osv......
Glæder mig til engang jeg finder ud af det, bliver rart at få 200+ film ud af stuen Smile

MVH

Steen
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Til top
Outcazt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Outcazt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 15:00
Har lige fået bekræftet at jeg modtager min Popcorn Hour A-300 fra Dustin i morgen. Så ved man da hvad man skal lave i weekenden (-;
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Outcazt Outcazt skrev:

Har lige fået bekræftet at jeg modtager min Popcorn Hour A-300 fra Dustin i morgen. Så ved man da hvad man skal lave i weekenden (-;
Samme her Smile

Men er du gal hvor melder der sig mange spørgsmål, når man aldrig har gjort i sådan noget før Wacko
Nu kom jeg lige pludselig til at tænke på, om man bare formaterer en hd og laver en mappe, der hedder film. Eller om hd skal formateres i Popcorn´n ?
Hvis jeg ripper mine film over på min Qnap TS-119, skal jeg så der oprette en speciel mappe ?
Eller om det hele er ligeså nemt som på mit Sonos, der fortæller man jo bare hvor den skal finde filerne, og så er det overstået.
Puha jeg er helt nervøs nu Embarrassed
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 15:34
Ingen grund til at være nervøs. Om I skulle have sparet nogle penge og købt WD Tvén i stedet er en temperamentssag. WD Tvén ville højst sandsynligt opfylde alle dine krav og ønsker lige så godt...
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hej
Svaret på dit nyeste spørgsmål 3 er : Nej

Hvad var svarene på din første serie af spørgsmål?

Er i samme overvejelser som dig.

mvh Christian
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 16:41

Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

De formater du nævner, er de af høj kvalitet?

Begge disse metoder vil give dig nøjagtig samme kvalitet som originalen (men det vil så også fylde 5-8 Gb per film).

Med begge metoder kan du vælge hvilke lydspor og undertekster du vil have med over.

Begge metoder giver mulighed for at strippe alle menuer og kun have selve filmen, som så starter øjeblikkelig uden at du skal se på trailers og advarsler om ikke at kopiere filmen osv. osv.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 21:42

Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

De formater du nævner, er de af høj kvalitet?

Begge disse metoder vil give dig nøjagtig samme kvalitet som originalen (men det vil så også fylde 5-8 Gb per film).

Med begge metoder kan du vælge hvilke lydspor og undertekster du vil have med over.

Begge metoder giver mulighed for at strippe alle menuer og kun have selve filmen, som så starter øjeblikkelig uden at du skal se på trailers og advarsler om ikke at kopiere filmen osv. osv.
Forkerte person jeg citerede, så derfor ændret Smile

MVH

Steen

Redigeret af CrazyA - 03-November-2011 kl. 21:44
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Til top

Besvar Besvar Side  123>