|
Popcorn Hour A-300 eller den WD Live TV |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
CrazyA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-November-2011 kl. 08:30 |
||
Hej alle
Efter længere tids overvejelse, er jeg nået frem til, at jeg nå vil have lagt alle mine dvd og br film over på hd. Så jeg har besluttet mig for at købe enten en Popcorn Hour A-300 eller den nye WD TV Live WDBGXT0000NBK.
Jeg skal kun bruge den til film, da jeg kører alt min musik over Sonos og NAS.
Så nu vil jeg lige høre jer
Glæder mig til at høre fra jer. Ha en god dag alle sammen. |
|||
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV DENON AVR-X3300W Reciever Samsung H8900N Blu-Ray Xbox One X, PS4 1Tb Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1 |
|||
![]() |
|||
CrazyA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej igen
Efter at have set nogle video´r på Youtube af Popcorn A-300, er den nu blevet bestilt. Da jeg kunne se, at jeg ikke vil kunne sove uden den
![]() Så nu melder der sig et par nye spørgsmål.
Ved godt at det sikkert er nogle dumme spørgsmål, men jeg er total newbee på dette område. Så jeg håber i ville bære over med mig. |
|||
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV DENON AVR-X3300W Reciever Samsung H8900N Blu-Ray Xbox One X, PS4 1Tb Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1 |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
Hej
Svaret på dit nyeste spørgsmål 3 er : Nej
Hvad var svarene på din første serie af spørgsmål?
Er i samme overvejelser som dig. |
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
||
Hej endnu engang
Lige en ting mere, hvilket program vil være bedst til at rippe mine skiver, og ville det kunne lade sig gøre, at fjerne alle overflødige tekster, lydspor og evt. Trailere ?
Har selv kigget lidt på DVDfab DVD copy. Men det ser ud til at den ripper i ISO format, som Popcorn åbenbart ikke kan læse.
Summa sumarum, så ønsker jeg et program der kan rippe dvd/bluray i lossless format eller hvad det nu hedder. Vil gerne kunne fjerne unødige lydspor, tekster og trailere. Men det behøver ikke nødvendigvis at kunne fjerne de ting.
Håber i bærer over med mig, da jeg er total blank.
MVH
Steen
|
|||
LG OLED65B6V TV
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
||
Alle PopCorn Hour modeller har indtil nu kunnet læse ISO-format, så det kan du med stor sandsynlighed også på 300-serien.
Men ISO-format er jo en komplet bit-for-bit kopi af DVD'en, dvs. en film vil fylde ca. 8 Gb. Jeg vil anbefale kombinationen AnyDVD og enten DVD Shrink eller MakeMKV for at rippe DVD. Med denne kombination kan du rippe tabsfrit til VIDEO_TS (DVD Shrink) eller .MKV (MakeMKV) format (som begge er godt understøttet på PopCorn-modellerne), og kan vælge hvilke lydspor og undertekstspor du vil have med. Du får ingen overflødige menuer eller andet med - kun filmen. Redigeret af HeartWare - 03-November-2011 kl. 14:13 |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
||
De formater du nævner, er de af høj kvalitet ? Vil som sagt gerne have et billed så tæt som det på dvd/bluray skiverne.
Kan se på screenshots af DVDFab DVD copy, at det ser ud til man selv kan vælge, hvad der skal med på filmen. Ellers kan jeg se der også er DVDFab DVD ripper, der kan man vidst selv vælge format osv......
Glæder mig til engang jeg finder ud af det, bliver rart at få 200+ film ud af stuen
![]() MVH
Steen
|
|||
LG OLED65B6V TV
|||
![]() |
|||
Outcazt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
||
Har lige fået bekræftet at jeg modtager min Popcorn Hour A-300 fra Dustin i morgen. Så ved man da hvad man skal lave i weekenden (-;
|
|||
![]() |
|||
||
![]() Men er du gal hvor melder der sig mange spørgsmål, når man aldrig har gjort i sådan noget før
![]() Nu kom jeg lige pludselig til at tænke på, om man bare formaterer en hd og laver en mappe, der hedder film. Eller om hd skal formateres i Popcorn´n ?
Hvis jeg ripper mine film over på min Qnap TS-119, skal jeg så der oprette en speciel mappe ?
Eller om det hele er ligeså nemt som på mit Sonos, der fortæller man jo bare hvor den skal finde filerne, og så er det overstået.
Puha jeg er helt nervøs nu
![]() |
|||
LG OLED65B6V TV
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
||
Ingen grund til at være nervøs. Om I skulle have sparet nogle penge og købt WD Tvén i stedet er en temperamentssag. WD Tvén ville højst sandsynligt opfylde alle dine krav og ønsker lige så godt...
|
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
||
Begge disse metoder vil give dig nøjagtig samme kvalitet som originalen (men det vil så også fylde 5-8 Gb per film). Med begge metoder kan du vælge hvilke lydspor og undertekster du vil have med over. Begge metoder giver mulighed for at strippe alle menuer og kun have selve filmen, som så starter øjeblikkelig uden at du skal se på trailers og advarsler om ikke at kopiere filmen osv. osv. |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
||
Forkerte person jeg citerede, så derfor ændret
![]() MVH
Steen Redigeret af CrazyA - 03-November-2011 kl. 21:44 |
|||
LG OLED65B6V TV
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |