recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OpenELEC 1.0 + Mac Mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpenELEC 1.0 + Mac Mini

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Emne: OpenELEC 1.0 + Mac Mini
    Sendt: 03-November-2011 kl. 15:25
Nogen der ved om OpenElec kan køre på en Mac Mini ?

Har søgt lidt på deres forum, men har ikke rigtig kunne finde noget..
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 16:49
Den er bare intel baseret? Så burde deres normale intel build virke, men der er kun en måde at finde ud af det på ;)
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 16:58
Ja det er self rigtigt :)

Hvordan er det lige det helt nøjagtigt fungere ? Man installere det på f.eks en usb stick og så plugger man den i sin HTPC... og hvad sker der så ? Installere OpenELEC så noget på min Mac ? og hvad hvis jeg ikke gider det alligevel, er det så bare at hive USB sticken ud og så er min Mini som før ?

Sorry med alle de spørgsmål..:(
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 19:16
Man kan vist køre et både fra usb nøglen eller installere det. Da jeg prøvede det, installerede jeg det, men prøv at tjekke deres install guides, ret sikker på der står hvad man skal gøre.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 19:21
Hvis det er den nye Mac mini du har. Ser jeg ingen problemer i at installer openelec, da de understøtter det hardware som sidder i den. Jeg har ikke selv prøvet openelec men udfra de youtube videoer som jeg har set så klargøre man en USB Stik med openelec den smider man så i pc'en også starter man pc'en så vil pc'en spørge hvor man skal installer det også 2 min senere er det installeret. Hvis du vil have mulighed for at gå tilbage til Mac os hvis det ikke er noget alligevel så skal du dele din harddisk i 2 og installer openelec på den nye del.
Nu ved jeg ikke om du regner med at vil bruge det til tv også. Så skal du nok lige finde ud af om de understøtter HDHomeRun det tror jeg ikke de gør udfra hvad jeg har kunne finde ud af på deres hjemmeside.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 20:20
Selve de filer man smider på USB stick er installations filer. Man kan ikke partitionere el. andet via installeren endnu, så den æder bare hele disken og sletter resten.

Tricket er at have en anden USB stick, et SD kort eller andet man kan installere det på. Så slipper man for at få sin harddisk slettet, og de indstillinger man laver, gemmes på den USB programmet er installeret på.

Det krævede lidt roden rundt at finde ud af hvordan man får wlan til at virke, men det virker rent faktisk når man finder ud af hvordan. Jeg sidder ikke lige med det her, ellers ville jeg naturligvis forklare hvordan :-)

Redigeret af bingoking - 03-November-2011 kl. 20:24
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu