recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prodye og Verbatim med samme media code
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProdye og Verbatim med samme media code

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Emne: Prodye og Verbatim med samme media code
    Sendt: 14-Marts-2006 kl. 14:13

Jeg ser på Nierle.dk at flere af Prodye skiverne har media code MCC 003. Det er samme kode som Verbatim +R 8X har. Betyder det at man reelt får samme skive og dermed kvalitet?

DVD+R 4,7 GB Prodye Video (VULCAN SPECIAL EDITION) 8x Speed i cakebox 100 Stk

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg ser på Nierle.dk at flere af Prodye skiverne har media code MCC 003. Det er samme kode som Verbatim +R 8X har. Betyder det at man reelt får samme skive og dermed kvalitet?

DVD+R 4,7 GB Prodye Video (VULCAN SPECIAL EDITION) 8x Speed i cakebox 100 Stk

Prøv at spille en lotto kupon med numrene 1,2,3,4,5,6,7. Hvis du vinder med denne kupon, så er de omtalte Prodye skiver jo nok ægte Verbatim medier med den rigtige kvalitet. Hvis din lotto kupon ikke vinder, så er Prodye skiverne jo nok såkaldte "fake Verbatim" medier - altså medier produceret på en eller anden billig fabrik, og med en media code (MID) som siger at den skal brændes med samme strategi som en Verbatim (Mitsubishi Chemical Corporation) DVD.

Alternativt kan det være skiver som er frasorteret i kvalitetskontrollen hos Verbatims underleverandører (de producerer kun en brøkdel af egnemedier), og som derefter bliver solgt under et andet navn.

Blev det for kompliceret?
Mit simplere svar: Med 99% sandsynlighed NEJ!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 20:01

check denne guide  ... så går du ikke helt galt i byen

http://www.mediatoolbox.net/DVD-Guide.htm

Jeg har selv lige bestilt nogle TDK som er i den øverste 

1ST CLASS MEDIA
Almost flawless burns with 95-100% reliable results:

PVC = Pioneer (Japan) = (-R)(-RW) ... media is no longer made
MXLRG0x = Maxell (Japan) = (-R)(-RW) 
YUDEN, TYG01/TYG02 = Taiyo Yuden (Japan) = (-R)(+R) 
MCC, MKM = (e.g. Verbatim) Mitsubishi Chemicals (Singapore/Taiwan) = (-R)(-RW)(+R)(+RW)
TDKG02, TTG0x, TTH0x = TDK Corp (Taiwan/Japan) = (-R)(-RW) 
SONY0xD = Sony (Japan/Taiwan) = (-R)(-RW)

vil da helst have det bedste... ;o) da de gerne sku holde længst muligt, desuden anbefaler Pioneer osse de TDK i deres manuel til min DVD/HD  .

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 20:59
Nu bliver jeg lidt nervøs. Jeg har netop købt en lotto kupon hos burnalot.dk (aka. verbatim 16x). Er der en reel risiko for at de er fake? Kan man 100% afgøre om det er tilfældet?
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 20:59
Hej Bulk - tak for link til en ret overskuelig guide, jeg ikke kendte!
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:17

jep, god guide.

Sad lige og kiggede på wesellcd.com og faldt over et par interessante eksempler

1. Jeg har før med rigtigt godt resultat testet nogle ukendte 8x dvd-r skiver ved navn premium, kigger man under premium hos wesellcd.com fås der nu flere forskellige 8x dvd-r med forskellige media code, eks. en med media code TYG02 som jo normalt er Taiyo Yuden (førsteklasses skiver)

2. Verbatim 8x speed Pearl White som flere har dårlige erfaringer med har media code CMC Mag, som er 3 klasses skiver fra CMC magnetics

Kan kun sige som altid, det er en jungle, og næsten uanset hvad man gør eller tror man ved, så ender man altid med at blive "snydt" på et eller andet tidspunkt

Redigeret af spawn
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:39

ja spawn, jeg så osse de premium du nævner, men da tdk kun var i 100 spindel... valgte jeg bare sådan en.

Til mgmg , jeg syntes der er lidt mange 2,3,4 classes dvd'er hos Nierle.dk.

desuden syntes jeg wesellcd.com er billigst... og bedst af alt, man kan bruge netbank til at betale med .. så alt man betaler er porto

og ja jeg tror osse man skal holde sig langt væk fra de verbatim pearl .

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

1. Jeg har før med rigtigt godt resultat testet nogle ukendte 8x dvd-r skiver ved navn premium, kigger man under premium hos wesellcd.com fås der nu flere forskellige 8x dvd-r med forskellige media code, eks. en med media code TYG02 som jo normalt er Taiyo Yuden (førsteklasses skiver)

2. Verbatim 8x speed Pearl White som flere har dårlige erfaringer med har media code CMC Mag, som er 3 klasses skiver fra CMC magnetics

1. De fleste mærker der bruger Taiyo Yuden media codes (MID), feks. TYG02 og YUDEN000 T02, er i virkeligheden overhovedet ikke produceret af Taiyo Yuden, men derimod af et eller andet halv/helv-suspekt firma, som bruger Taiyo Yuden media code til dels at fortælle brændere at mediet skal brændes med samme skrivestrategi som TY (det koster penge at få drev producenter til at inkludere en ny MID i firmware), og dels for at man kan narre mange folk til at tro at man køber kvalitet.
    Man kan også købe "Rolex" ure til 50 kroner på gaden mange steder i udlandet, men det betyder ikke at man på magisk vis har sparet 19950 kroner på et 20000 kroner ægte Rolex ur.
  2. Mange drev er ikke særligt godt optimerede til CMC media, men for de drev der er (f.eks. NEC), kan CMC være rigtigt gode. CMC producerer faktisk rigtigt mange medier for Verbatim med Mitsubishi teknologi og MCC/MKM media code, så de kan godt hvis de vil. Man kan dog ikke regne med den samme konstante kvalitet på CMC som på MCC media (ikke dermed sagt at alle MCC media er perfekte).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Prøv at spille en lotto kupon med numrene 1,2,3,4,5,6,7. Hvis du vinder med denne kupon, så er de omtalte Prodye skiver jo nok ægte Verbatim medier med den rigtige kvalitet. 

Eller prøv en hvilken som helst anden kombination af 7 lotto-godkendte tal - du skulle gerne få nøjagtig den samme ringe chance for fuld gevinst. Maskinen har næppe en talpræference .

Claus  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu