recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Homerun og TV udbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomerun og TV udbyder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cummings Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Homerun og TV udbyder
    Sendt: 08-November-2011 kl. 14:12
Beklager hvis svaret allerede findes i anden tråd...

Efter af have lært på den hårde måde at TDC hometrio IPTV ikke kan spille sammen med Windows Media Center 7 og Home skal jeg nu have valgt den rigtige TV udbyder så hvem skal men være i København?
- Boxer
- Yousee
- Telia

Eller? 

Og hvilken USB baseret tuner til Win 7 vil være et godt køb?

På forhånd mange tak for input.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 14:49

TDC hometrio kan vel godt spille sammen med windows 7 mediacenter (via dvblogic interface)?

Hvad var dit problem, ikke nogen af de kanaler, der kunne modtages, var interessante?

Den enkleste at få til at virke vil jeg mene er yousee, fordi hovedparten af kanalerne er ukrybteret..

Boxer vil kræve ci-interface/cam og det er der pt. ikke til homerun, men med andre tunere pt. muligt.

Endvidere når Boxer går over til DVB-T2 er det sandsynligvis helt slut med HTPC løsninger, fordi der samtidigt indføres CAM efter CI+ standarden, som kun kan kører på systemer som har opnået licens, og det vil sandsynligvis aldrig blive givet til HTPC-løsninger.

Telia er vel en IPTV løsning og det kræver kendskab IPadresser og port og om kanalerne er krybteret...
Er det i det hele taget en mulighed?

Redigeret af avh - 08-November-2011 kl. 15:05
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
cummings Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:28
Tak for dit svar findes der et godt link til opsætning af DVB logic sammen med TDC jeg kan ikke finde dem i konfigurations oversigten.

Jeg kan heller ikke få media center og play ready til at oprette er der en kendt workarround?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:37
Der er en installationsvejledning her...

http://www.dvblogic.com/wiki/index.php?title=DVBLink_for_IPTV_Installation_and_Configuration_manual

Du skal kende TDC multicast ip-adresser og port.

Men rent bortset fra dette, mener jeg ikke man kan modtage noget relevant på denne måde, fordi de fleste kanaler er krybteret...
(kun infokanlen og DR-kanaler, som kan modtages gratis på vis)

Redigeret af avh - 10-November-2011 kl. 16:42
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu