recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er der galt med mit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er der galt med mit TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benpet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er der galt med mit TV
    Sendt: 11-November-2011 kl. 20:08
Jeg har et Samsung LED fladskærm model LE40M9 som er nogle år gammel. (uden for garanti)

Når jeg tænder for det er der kun lyd på og billedet er kun nogle lodrette streger. I starten var der dog et meget dårligt billede med flimmer og selv om jeg roede med antennekablet, halp det ikke. Nu er der kun streger på alle kanaler.

Alle kabler er helt i og har et andet TV i huset og der er kabelTV forbindelsen ok.
Har dog for nogle uger siden, fået skiftet antenne udtaget med et brugt, da det gamle var knækket.  

Er der nogen der hved hvad der måske kan være galt og om det ville være dyrt at reparere ???
Håber der er nogen der kan hjælpe, mangler det TV i soveværelset.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 20:14
Tilslut andet udstyr i udtaget for at se om signal er OK, er det tilfældet, så er det TV et der er problem med. Kan reparation betale sig, det kommer an på hvad der er galt, det kan dog hurtigt købe op i pris.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af benpet benpet skrev:

Er der nogen der hved hvad der måske kan være galt og om det ville være dyrt at reparere ???

Samsung LE modeller dør ofte på strømforsyningen, har den været lang tid om at starte op?

Kan du selv lodde?

Ellers så smid den ud.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
benpet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 22:21
TV'et tænder som det plejer, så måske er det ikke strømforsyningen.

Men vil lige prøve at finde et eller andet som jeg kan tilslutte antenne udtaget og se om det er det der er noget galt med. Ellers er det TV'et og nok allerede det jeg tror det er galt med.

Men hvad hved jeg ikke, håber der er nogen der kunne fortælle mig med de symptomer der er.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 22:53
Det kan sagtens være PSUen det er galt med selv om det godr kan tændes, i det der måske ikke levers tilstrækkelig spænding til at der kan komme billede på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu