recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung DLNA problemer 8000 serien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung DLNA problemer 8000 serien

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasbosoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasbosoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung DLNA problemer 8000 serien
    Sendt: 18-November-2011 kl. 20:33
Hej med jer,

Har lige købt et ellers meget lækkert Samsung TV (UE55D80005) og tilhørende HDD optager, men det virker som om at Samsung har udviklet firmwaren ovenpå en ældre version, for tidligere modellers fejlretning er ikke indeholdt, og funktioner som DLNA er ikke brugbart.

Det drejer sig om visning af billeder via DLNA fra NAS. I dette tilfælde er NAS en Synology, men det har ingen betydning.

Når jeg vil vise/hente et foto fra NAS, vises alle billeder over 1920*1080 (HD) i et meget lille billede 120*68 på TV'et, nok mest på størrelse med et frimærke. Hvis jeg derimod sætter det samme billed i et USB stik, vises billedet i det format som fotoet er taget i, ofte i 4320*2432, altså full screen. Samme mønster går igen hvis jeg forsøger det samme blot på den tilsluttede Samsung HDD.

Hvis jeg derimod tager mit "gamle" UE468705, så fungerer samme scanerie perfekt, også den gamle tilhørende 3D BR afspille, altså leder det mig hen til software fejl på den nyere serie af TV. JEg mener nemlig at huske at det heller ikke fungeret fra starten, men kom første senere via en firmware update.

Dette er en pain, og jeg har allermest lyst til at kyle det hele retur til forhandler, Samsung kan ikke hjælpe, siger mest at fejlen ikke er i TV's software, men jeg har følelse af at de ikke forstår problemet.

Har nogle den samme oplevelse?

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 21:21
Du har husket at opgradere til nyeste firmware?

Der er en tendens til, at nyere elektronik er mere "buggy" out-of-the-box end for blot få år siden. Produkterne afskibes, når de er 80% salgsklare. Mens de er på "søen" bliver kendte fejl rettet, så en brugbar FW som regel er klar, når stikket bliver sat i væggen hos slutbrugeren.

Som du også oplever, er det frygteligt frustrerende, at det helt store øjeblik, hvor alt er samlet og forventningen er størst, erstattes af dyb antiklimaks og fem timers kamp for at få nyanskaffelsen til at fungere tilnærmelsesvis så godt som det gamle.

Ingen tvivl om, at fejlen bliver løst inden længe. Men fuld forståelse for irritationen herfra.

Til top
Thomasbosoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2011
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasbosoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 22:49
Hej,

Ja, det var faktisk det første som jeg gjorde, sidste nye firmware er installeret.
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 22:54
Har fuldstændig samme problem. Det er til at blive sindssyg af. Håber Samsung snart kommer med et fix.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu