recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn hour valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn hour valg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn hour valg
    Sendt: 19-November-2011 kl. 08:55
Hej. Er der nogen som kan rådgive mig i valget mellem ph a-210 vs a-300? Hvilke fordele/ulemper ved begge? Prisen er jo ret ens. Den skal primært bruges til streaming af video og billeder. Er der wi-fi i dem begge?
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 09:00
Og forresten også c-200?

Forhånd tak:)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 09:27
Hvad forventer du at streame trådløst?
Jeg mener at A-300 har et langt federe interface end de ældre modeller.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 09:46
PCH A-210 kommer med det gamle interface og NMJ v1 (Networked Media Jukebox). Om den bliver opdateret fremover? Se info vedr. PCH C-200 nedenfor.

PCH C-200 har mulighed for optisk drev/hdd og der medfølger Blu-ray licens. Bemærk at updates er stoppet p.t. og der kommer en beslutning om hvorvidt den skal opdateres til det nye interface. Se afstemning her:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55398

PCH A-300 kommer med det nye flash baserede interface og NMJ v2. Se mere her: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55384
Da det er forholdsvis nyt, så forvent at der kan forekomme bugs men at de vil blive rettet løbende. PCH har et meget aktivt community/trofast skare af testere, alm. brugere, udviklere osv.

Bemærk at der er en stærk tro om at der er en PCH C-300 på vej. Bl.a. røbet af placeholders på div. sites: http://www.popcornhourrus.com/popcorn-hour-c-300 og af retailers.

Personligt venter jeg på en PCH C-300 :) Imo. kan det ikke betale sig at købe 200 serien. Den er forældet i forhold til 300 serien.

Jeg har både Boxee Box og Apple tv2 med XBMC og en Popcorn Hour C-200.

Boxee Box er min foretrukne til online content såsom Netflix (muligt med unblock-us).
Popcorn Hour til local content, fordi sigma chippen er overlegen på billedsiden. Superfed nørde maskine (man SKAL kunne lide at nørde lidt)
Apple TV2 - fordi jeg kedede mig og ville lege med XBMC og NitoTV. Uden jailbreak, er den bare en dum firkant der vil æde dine penge.

Anbefaler 100% Eversion flash skin til Popcorn Hour (meget XBMC inspireret). Det er en helt ny maskine. Er understøttet på 300 serien fordi det er flash baseret:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=52870

Hmm hvad kan jeg ellers finde på. Er lige stået op, så beklager hvis jeg har udeladt noget LOL

PS: Anvender ikke wifi selv da jeg ikke finder det stabilt nok til streaming.

Redigeret af Guyver - 19-November-2011 kl. 09:51
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 11:19
Jamen det var da et ret godt svar. Jeg tror da så også jeg venter på c-300. Hvis den altså kommer. Jeg har en intern hdd liggende på 2 tb med film. Den kan jeg vel uden problemer mounte i pch a-300?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 13:50
Mig bekendt så kræver det at man skal formatere sin HDD i Ext3, da C-200 ikke kan læse fra en NTFS formateret HDD. Er ikke 100% på det. Mener heller ikke det er muligt via USB uden at den er formateret til Ext3.

I samme forbindelse, så er det muligt at installere de såkaldte NMT (Networked Media Tank - PCH's ord for deres streamere) apps. Når man installere de apps, så skal man være opmærksom på at ens HDD bliver formateret til Ext3 og ALT hvad der ligger på den bliver slettet!

Det giver dig disse muligheder: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/NMT_Apps
For at køre NMT apps, så er en HDD dog ikke nødvendig, da man kan åbne C-200 og smide en USB stik i det interne USB stik på minimum 4gb (hvis jeg husker korrekt) og installere dem der.

Jeg er ikke 100% sikker på om det nu er blevet muligt at smide en HDD i som er formateret i NTFS. Vær varsom, da du mister dine data, hvis jeg tager fejl :)

Her er en guide til HDD: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/How_to_Format_a_HDD_to_Ext3

Jeg anvender ikke selv intern HDD i min C-200 eller NMT apps, da jeg har en Synology NAS med 3 x 2TB HDD i, som er timet til at tænde og slukke på de tidspunkter på døgnet hvor jeg typisk er hjemme. Det giver mig også større fleksibilitet mht. mine andre streamere, omend en PCH sådan set kan fungere som en NAS til de andre enheder. Jeg er lidt varsom med at bruge min PCH til andet end at streame film, for til det formål, der er den fantastisk. Ligeså snart man prøver at gøre den til en all-in-one boks, så er det tit at man ender med at sidde mere på forummet, end man ser film. F.eks. skulle den være ret kummerlig som musik jukebox, hvortil brugerne af boksen selv anbefaler Sonos eller Logitech squeeze (hvad er navnet?).

Håber du kan bruge svarene :)

PS: Den æder stortset alle formater du propper i den. Når der en sjælden gang er problemer, så er det oftere selve filmen der er rippet forkert, end det er boksen.

Redigeret af Guyver - 19-November-2011 kl. 13:53
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:54
De skriver at en c300 ikke ,umiddelbart er på tegnebrættet ! c200 bliver formodentlig compilet til flash ,inden jul ,vil kunne køre det samme som a300 ,dog uden 3d. 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

De skriver at en c300 ikke ,umiddelbart er på tegnebrættet ! c200 bliver formodentlig compilet til flash ,inden jul ,vil kunne køre det samme som a300 ,dog uden 3d. 
Officielt fra Syabas eller bare forum spekuleren? Hvis det er det sidste, så vælger jeg dette svar som "I know what I hørt" http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=56340&pid=520144#pid520144 LOL

Hvis det skulle ske at den kommer, så håber jeg ikke at der går 100 år, påtrods af div. resellers spådomme, bl.a. at den skulle komme sidst på måneden. De burde få lov at æde en hat på godmorgen Danmark hehe.

Redigeret af Guyver - 19-November-2011 kl. 18:56
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 19:23
C200 KAN vise side by side 3D
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 22:09
Jeg har popcorn hour A300 og den er rigtig fed, men venter på næste firmware, da den som er fra d. 25 okt. har en del bug. Men meget flot alu. kasse og ingen blinkende dioder osv. Købte en corsair 16 GB USB til at installere appz på og skal bruges når der afspilles bluray ISO hvis de har BD-live.

Den afspiller ISO bluray med fuld menu, dog kører java menuen ikke 100%, men kun 95%, heldigvis kun i billedet, lyden fejler intet. Så er nok noget de kan optimere i en kommende opdatering.
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: 8300, Odder
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 02:31
Hjælp venligst lige os der er uvidende på dette felt. Smile

Hvad forventes det at en evt. kommende c-300 skulle kunne tilbyde sin ejer som en a-300 ikke kan. Svar venligst på en "ikke alt for indforstået" måde da vi fortsat er nogle der ikke har den helt store viden og forståelse af dette emne endnu.

På forhånd mange tak. Thumbs Up
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu