recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dlink DiR-655 eller Netgear WNR3500L til Waoo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dlink DiR-655 eller Netgear WNR3500L til Waoo?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dlink DiR-655 eller Netgear WNR3500L til Waoo?
    Sendt: 27-November-2011 kl. 19:07
Vil have mig en ny router da jeg er træt af Profiber/Waoo ustabile Tilgin HG131. Synes den tit skal genstartes fordi enten trådløs eller trådet er langsom selvom jeg sidder på en 15/15Mbit

Har kig på Dlinks DIR-655 eller Netgears WNR3500L, en lille ting som gør jeg hælder til Dlink, er dens eksterne antenner, fordi min skal sidde på loftet og dække et 1. plans hus på ca. 175 m2.
Lige nu har jeg lidt større antenne på min Tilgin router for øge dækningen.
Men det kan også være at de 2 sagtens kan dække uden problemer, jeg kender ikke så meget til dem. Eller nyere routers dækning

Hvad ville i vælge? Noget helt andet eller? Håber i kan/vil hjælpe!

Kan sige jeg har en homeserver kørende (med bittorrent), samt en HTPC, 2 bærbare trådløs, 1 bærbar på trådet net, samt 3 mobile enheder og så lidt småting der alle kræver internet 
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2009
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 19:55
Jeg har selv haft en DIR-655 på min Waoo forbindelse - og magen til lorte router skal man da lede længe efter!

Skulle genstartes en gang om ugen, utrolig sløv forbinelse indimellem, og generelt bare ustabil.

Det endte med at der blev indkøbt en Cisco - og det spiller satme! Smile
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:09
har også en DIR-655 på en waoo forbindelse og har akurart samme problem, skal tage strømmen fra den en til 2 gange om ugen, satme træls.

Redigeret af birddog - 27-November-2011 kl. 20:11
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:19
Ok, Dlink, skal det så ikke være!
Hvilken Cisco er det?
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:38
Vil dog sige at min nabo, har samme dlink router som mig altså DIR-655 og også en waoo forbindelse og han har ingen problemer overhovedet, og de er sat total ens op, da det er mig der har gjort det.

men min næste router bliver nu heller ikke en dlink, det kan jeg love dig :)
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 21:20
Eftersom Dlink flere steder er et NO go.
Så hvad er den store forskel på Netgears WNDR3700 kontra WNR3500L?
Eller er det en Asus  RT-N56U der skal stå på ønskesedlen?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 22:44
Må sige at min DIR-655 heller aldrig har haft problemer... men den min bror har.. som er helt ny virker af lort.. så der må være ændret noget hardware..
Til top
welliis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2012
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér welliis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:12
  Eftersom Dlink flere steder er et NO go.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 16:14
Bruger også en Dlink 655 på en Waoo 30/30 linje

Kører super stabilt og har rigtig god dækning i hele huset.   

Sørg for routeren har masser af luft omkring sig, de har tildens til at blive varme, og det giver måske problemer.
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 20:27
Kan sige jeg købte en Asus RT-N56U, den spiller bare. Rækker langt og hastigheden er super!
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 13:53
Købte selv en D-link Dir-655 og fuck hvor er jeg træt af dens elendige rækkeevne og udstabile net.
Jeg sidder på en 60/60 Waoo linie og river mig selv i håret. Routeren står i samme hjørne som min fiberboks, og jeg har prøvet at skifte kanal og mange andre krumspring. Jeg sidder i stuen og har problemer med signalet.
Jeg har brug for noget der kører stabilt, hurtigt og med godt signal.

Har haft kig på en Asus RT-N56U. Men er den for følsom i forhold til retningsbestemmelse?
Hvad er dine erfarringer siden du fik den?
Min skal stå i hjørnet af huset og levere trådløs net til resten af huset og første sal.
Ja, har lige lavet et billed - se nedenfor.

Ovevejer også en Linksys E4200 eller en Netgear WNDR3700

Lad mig tilføje: ALDRIG mere D-link. Det var første og sidste gang jeg prøvede ét af deres produkter....

Redigeret af Tobster - 11-Februar-2012 kl. 14:37
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 14:46
Jeg er rigtig positiv overrasket. Synes den dækker huset rigtig godt, har et på 173 m2 vinkel hus hvor den står i 90 graders hjørnet. Så umiddelbart vil jeg sige den kan dække dit. Ellers køb den på nettet, så har du jo 14 dages returret.
Det næste er, jeg var ikke haft et eneste udfald eller har måtte genstarte. Så nettet suser derud af! Jeg mener den er pengene værd!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu