recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med følgende bundkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med følgende bundkort

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2011
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med følgende bundkort
    Sendt: 30-November-2011 kl. 12:38
Hey alle

overvejer at lave mig en media center bygget på, windows. Har derfor kigget på et bundkort fra ASUS (AT5IONT-i).

primære krav er muligheden for at afspille 1080p og have lavt strømforbrug, er der nogen der har erfaringer med det bundkort.

Yderligere kender i et godt tv tuner kort med 2*tuner i? 
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 13:12
Ingen specifikke erfaringer med dette kort, vil dog lige gøre opmærksom på at ION ikke kan klare lyd over DTS, så ingen TrueHD og DTS Master Audio.

Asus laver et tilsvarende kort med AMD Fusion platform, som kan klare dette http://www.asus.com/Motherboards/AMD_CPU_on_Board/E45M1I_DELUXE/
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 13:15
Kan kun finde denne her!

men hvad er strømforbruget på sådan en fætter ?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 14:30
dustinhome.dk har dem på deres side, de kommer vist først på lager her i starten af december, nok derfor de ikke er på edbpriser.

Strømforbruget skulle være meget lig Atom/ION platformen, har dog ikke konkrete tal, men prøv eventuelt at google Fusion e-350 power usage, det er tidligere model, men strømforbruget skulle ikke være ændret.
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 19:22
tak!
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 19:24
Glem nu den ATOM CPU, den er ikke særlig hurtig, sammenlignet med en SANDY bridge CPU, er watt/hastighed. vædrntligt dårligere. Jeg brugte en ATOM + ION i soveværelset, en kollega brugte den i sit STUE MCE system, hold da op det går langsomt, menu'er hakker, at gå ind i billede libary var langsommeligt, det samme med musik libary, med en G620 (koillega) eller en i3 2100T (mig selv) er det noget HELT andet.

Kan kun anbefale en i3, og ja der får du så også alle de fede lydformater igennem HDMI med.

Mvh Gigabyte.

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 15:31
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 17:40
Jeg ved ikke hvad de har proppet i deres test pc, men jeg tror ikke den bruger mere strøm end min core i3 530, som med en ssd og en picupsu bruger omkring 20 W i idle.

Redigeret af audio - 03-December-2011 kl. 17:43
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Glem nu den ATOM CPU, den er ikke særlig hurtig, sammenlignet med en SANDY bridge CPU, er watt/hastighed. vædrntligt dårligere. Jeg brugte en ATOM + ION i soveværelset, en kollega brugte den i sit STUE MCE system, hold da op det går langsomt, menu'er hakker, at gå ind i billede libary var langsommeligt, det samme med musik libary, med en G620 (koillega) eller en i3 2100T (mig selv) er det noget HELT andet.

Kan kun anbefale en i3, og ja der får du så også alle de fede lydformater igennem HDMI med.

Mvh Gigabyte.

Enig! Glem ATOM..

Mht. til strømforbrug så bruger min g620t 18W idle med en pico psu. Og min I3 2100 bruger 26W idle med en 80+ strømforsyning fra Antec.

Redigeret af stefanb - 03-December-2011 kl. 19:52
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 21:12
ok, må overveje. Hvad med dual tv tuner kort, nogen anbefalinger der? tak for hjælpen forresten :-)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 21:19
Hvilket tv signal?
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 21:22
shit! det er jeg sku ikke klar over, bor i en andels forening med en eller anden aftale fra tdc yousee ting.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu