recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en "hvilken NAS?"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu en "hvilken NAS?"

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Endnu en "hvilken NAS?"
    Sendt: 05-December-2011 kl. 19:00
Hej

Hvis jeg nu har et budget på maks 2000 DKK og skal bruge en NAS til en SB og DAC, hvilken er så "the reference NAS"? Tongue Jeg har ingen erfaring what so ever med NAS, den skal have FLAC filer og hvis det er muligt med bluray film på (ved jeg nemlig ikke selv om kan overføres og afspilles herigennem!) ville det være rigtigt lækkert.

På forhånd tak
~ Mikkel
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 22:13
Come on, der må være nogle derude. Slet ikke nogen, der har et godt bud på en NAS, der passer ind til ovenstående?
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 22:38
Jeg har lige købt en ds212+, som skulle bruges til bla squeezebox duet, streaming af film til wd tv live og diverse andet. Men den ligger noget over dit budget, hvis du skal have harddiske ved siden af.

En 212j kan vist også trække squeezeboxserver (hvis det er det SB betyder)

Hvad den skal have af filer, bestemmer du selv,om det er flac eller blueray, kommer ikke så meget an på Nas, men også det du skal afspille det på.

Jeg har haft en synology ds109j og den kunne også snildt følge med blueray til en wd tv live.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Maniq Maniq skrev:

Hej

Hvis jeg nu har et budget på maks 2000 DKK og skal bruge en NAS til en SB og DAC, hvilken er så "the reference NAS"? Tongue Jeg har ingen erfaring what so ever med NAS, den skal have FLAC filer og hvis det er muligt med bluray film på (ved jeg nemlig ikke selv om kan overføres og afspilles herigennem!) ville det være rigtigt lækkert.

På forhånd tak
~ Mikkel

Qnap laver gode NAS, og du kan sagtens få én for 2000 kr., men så skal der harddiske i den, og de er dyre i øjeblikket pga. oversvømmelse i Thailand. Så en Qnap NAS til 2000 kan let komme op på 4000-6000 når den er fyldt op med harddiske.
Venlig hilsen
KB
Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hej

På forhånd tak
~ Mikkel

Qnap laver gode NAS, og du kan sagtens få én for 2000 kr., men så skal der harddiske i den, og de er dyre i øjeblikket pga. oversvømmelse i Thailand. Så en Qnap NAS til 2000 kan let komme op på 4000-6000 når den er fyldt op med harddiske.

Jaah kunne være man skulle overveje at sætte sin 4-bay nas til salg med 8 TB... Der må sku være penge i skidtet lige nu :P
Til top
greve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Maj-2007
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér greve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 08:53
Som flere har nævnt, så kan en NAS sagtens fås for 2000 kroner, men med diske løber det op. Og hvis du vil gemme ukomprimerede Blu-ray film på den, så skal du nok beregne en del diskplads (dvs. absolut minimum en NAS med 2 diske, men hellere 4) - en Blu-ray film fylder 40-50GB pr. stk. dvs. 20-25 film per TB NAS-plads.

Jeg har selv en QNAP TS-412 med 4 stk. 2TB diske, der giver ca. 5,5TB plads i RAID 5 - på den gemmer jeg hele min DVD-samling og er også begyndt at lægge Blu-rays på, men så går det pludseligt ret stærkt med at fylde pladsen op... :-(

Jeg har i øvrigt adskillige QNAP-kompatible 2TB (Samsung) og 1,5TB (Seagate) diske liggende - er nogen interesseret?
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 16:22
Tak for svar.

Det vigtige er FLAC filerne, som er hele grunden til, at jeg skal have en NAS. Bluray filmene er blot en ekstra gevinst, hvis det er muligt. Har egentligt intet problem med at bruge min PS3 til at afspille på.
Umiddelbart bliver en Synology 212j næsten for dyr, medmindre man kan få en harddisk til 500.
Hvad med denne her http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/streaming-tilbehor/verbatim_mediashare-nas-2tb_netvarksharddisk_2tb.htm ? Eller er den langsom? Og spiller min 10 m/bit forbindelse ind?
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 07:27
Generelt så anbefales Synology at vælge modeller over "j" modellerne til SB servere.
Som grund gives RAM mængde, men mon ikke CPU kraft også spiller ind.

Det er et meget skrabet budget du har, så det er spørgsmålet om det er umagen værd?
Du kunne eventuelt starte med en 212 med kun en disk og så senere opdatere med en disk mere.
Udbyttet er dog større, hvis du går op i en "4" serie fra Synology, så vil du have flere muligheder med RAID uden at miste for meget diskplads.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 08:48

Tak for svar.

Det vigtige er FLAC filerne, som er hele grunden til, at jeg skal have en NAS. Bluray filmene er blot en ekstra gevinst, hvis det er muligt. Har egentligt intet problem med at bruge min PS3 til at afspille på.
Umiddelbart bliver en Synology 212j næsten for dyr, medmindre man kan få en harddisk til 500.
Hvad med denne her http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/streaming-tilbehor/verbatim_mediashare-nas-2tb_netvarksharddisk_2tb.htm ? Eller er den langsom? Og spiller min 10 m/bit forbindelse ind?

Et rigtig godt råd: Lad være med at overveje halve løsninger - som den Verbatim!

Køb en "rigtig" NAS, Synology, QNAP el. lign. Køb min. en til to diske, eller endnu bedre 4 diske. Spar evt. sammen lidt længere og få det rigtige fra starten. Det andet bliver du ikke tilfreds med i længden, og skal så alligevel skifte. Personligt er jeg også til Synology's NAS, da de har et godt ry, er stabile og har en fantastisk flot og let brugermenu. Så køb en Synology 212 (evt. en 411), og start med én disk. Udvid så senere med flere diske, efterhånden som behovet opstår...

M.v.h.
Til top
JTLA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JTLA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 10:36
Jeg hælder også mest til Synology.

Overvej en model med Atom cpu, da det giver nem mulighed for integration med cloudbackup tjenesten crashplan. Det er rigtigt smart.

Vh. Jeppe
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:27
I har fået mig overbevist. Jeg vil kigge lidt nærmere på Synology (og måske QNAP). Forresten nævnes der i Synologys produkter, at de har processor, men jeg kan ikke læse det andre steder - er Synology de eneste, der har det? Troede egentlig kun en NAS var en harddisk med netværkstilgang...

Derudover, vil en Synology til en 1500-2000 DKK ikke kunne gøre det - eller er det igen en halv løsning?
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
JTLA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JTLA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 00:30
Hvis du er ligeglad med om du kan lave backup til en ekstern tjeneste og hvis du f.eks. bare skal have 2 diske, uden mulighed for senere at skulle udvide. Så vil jeg sige, at denne er et godt bud: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5852415

Hvis du derimod gerne vil have muligheden for at kunne udvide, og muligheden for at tage backup til crashplan.com, så skal du nok gå efter en brugt 710+ eller en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5508276
Alternativt denne hvis 2 diske ikke er nok til at starte med, men du ved at 4 diske er rigeligt.

Skulle jeg selv vælge en ny, så blev det nok 710+ brugt eller 712+.

Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu