|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Casper_W ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 10-December-2011 kl. 16:52 |
Hej!
Jeg har købt en HP DC7600 SFF som jeg skal bruge som mediecenter. Jeg har opgraderet den en smule, men oplever stadigvæk problemer når jeg streamer NFL i HD-kvalitet. Jeg har svært ved i længere tid ad gangen, at få kvaliteten op på mere end 5/6 streger og ofte lavere. Her kommer specs på pc'en: Intel celeron 3,06 GHz 1 GB ram 160 GB HDD Prodigy HD2 lydkort Asus Geforce GT 520 1GB grafikkort LAN-forbindelse ved kabel til router (hastighed målt til 3 mbit Hvor skal jeg sætte ind henne for at få optimalt billede? Det skal lige siges, at computeren bruges KUN til streaming af NFL, streaming af film og musik. IKKE gaming. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
LAN hastighed 3 mbit? Der ville jeg nok se på hvorfor den ikke er højere.
BS |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() |
Hvis du har målt din ADSL forbindelse til 3mbit, så forstår jeg godt du har svært ved at streame HD. Et normalt TV signal på IPTV tager ca 4mbit, en HD kanal mellem 6 og 11mbit. En webstream plejer at være mere comprimeret end en TV stream. Så en web HD stream rammer nok snildt 4mbit, og så har du problemer med at streame det. Så begrænsningen er nok din internet forbindelse og ikke din maskine.
|
|
![]() |
|
Casper_W ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Jeg har lige kørt en test af min forbindelse som siger 4,6 mbit i download (det svinger som regel fra 3 og deropad) og en upload på 20 mbit (say whaaat)
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
det lyder lidt forkert. Hvad betaler du for?
BS |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg har en download hastighed på 10.7 mbit og en opload på 0.87 når jeg måler hos TDC (hastighedstest) Det er ok for mig. Det er en 12/1 i virkeligheden. Hvad har du hvis du måler hos dem, det lyder lidt omvendt med det du skriver? http://hastighedstest.tdc.dk/ Redigeret af Ken_T - 10-December-2011 kl. 19:02 |
|
![]() |
|
![]() |
Før samme resultat :) og nej det er ikke omvendt - omend man skulle tro det!
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg betaler for en 5/1
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ok, jeg tror på de 4.6 du måler på din download, de passer nok, men din upload passer nok bedre med den jeg har, nemlig 0.87 eller tæt på. Der er en fejlmåling hos dig tror jeg. Kan du ikke hos TDC se på den visuelle måler om det virkelig passer? |
|
![]() |
|
![]() |
det er nok delt båndbredde *GG*
Kan du hente filen ned på din harddisk og afspille lokalt. Så får du et billede af om problemet ligger i forbindelsen. BS |
|
![]() |
|
![]() |
Det er nemlig delt ja - bor på kollegium :) God ide med det at hente det ned! Vil jeg da prøve :) men uanset hvaad, skifter jeg nok til en højere forbindelse
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
manglende ram til OS!! - Flash er generelt glad for mere ram end 1GB.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |