recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med trådløs forbindelse fra NAS via ROUTER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med trådløs forbindelse fra NAS via ROUTER

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
icepirat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-November-2011
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med trådløs forbindelse fra NAS via ROUTER
    Sendt: 10-December-2011 kl. 23:11

Jeg har en SYNOLOGY DS 207+ der er kablet til en trådløs ROUTER mrk. SAGEM F@st 3504 (leveret af TDC), fra disse 2 forbindelser streamer jeg til min nye fladskærm mrk. SAMSUNG UE40D8005.

NAS og Router er placeret i et værelse tæt på min PC mens Tv’et er placeret i stuen ca. 8 meter fra router der i øvrigt er opsat tæt ved gulvet af praktiske årsager (denne beskrivelse kan måske være nødvendig for en forståelse af problemet).

Problemet er at jeg ikke får forbindelse til NAS på tv’et, eller mere præcist, jeg kan se Synology under ”KILDE” på Tv’et og også åbne for denne ”DREV” der indeholder 3 MAPPER – Video, Musik og Billeder, når jeg så forsøger at åbne en af disse mapper er de tomme!

Jeg har efterfølgende forsøgt med alle mulige ændringer, først og fremmest i Routerens opsætning, dog uden held, dvs. indimellem lykkedes det faktisk at få hul igennem men dagen eller to dage efter er den gal igen.

Jeg har resat Routeren flere gange, genstartet NAS osv. men stadig ikke kommet løsningen nærmere.

Jeg har naturligvis også tjekket internet forbindelsen på Tv’et og det er i orden og som nævnt finder det jo også Synology uden problemer.

Jeg har Routeren mistænkt for at være den primære årsag til miseren, ikke mindst fordi man på internettet kan læse om alle de kvaler brugere har med dette modem, men det løser jo ikke mit problem.

Med til historien hører at jeg også har en WDTVLIVE med en trådløs USB ”kort” TRENDNET TEW-649UB (lille dongle) der også streamer fra NAS og Router til et Samsung TV der sidder på en væg ca. 2 meter fra router, denne forbindelse virker perfekt.

Jeg har prøvet at flytte WDTVLIVE in i stuen og forbinde den med Tv’et via et HDMI kabel og så virker det uden problemer selvom der jo stadig skal streames over de tidligere nævnte 8 meter.

Jeg har på internettet bl.a. set at selv gips vægge kan give problemer så jeg overvejer at flytte Routeren ind og måske også op på den anden side af væggen.

Lang historie hvor jeg har forsøgt efter bedste evne at beskrive problemet, nu håber jeg så at der er nogen der kan bidrage med en løsning.
M.v.h.
icepirat
icepirat
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af icepirat icepirat skrev:

Lang historie hvor jeg har forsøgt efter bedste evne at beskrive problemet, nu håber jeg så at der er nogen der kan bidrage med en løsning.

Start med at trække et kabel, bare som forsøg.

Hvis din WDTV kan se NAS uden problemer, så er det næppe ruteren, men nærmere dit tv som ikke er tiptop rent softwaremæssigt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 00:30

Problemet er at jeg ikke får forbindelse til NAS på tv’et, eller mere præcist, jeg kan se Synology under ”KILDE” på Tv’et og også åbne for denne ”DREV” der indeholder 3 MAPPER – Video, Musik og Billeder, når jeg så forsøger at åbne en af disse mapper er de tomme!

At mapperne er tomme skyldes næppe routeren. Der er snarere en manglende understøttelse af de pågældende filformater eller overførselsprotokoller på dit TV. Hvad taler vi om på hhv. TV og WDTV live? DLNA, NFS, SMB, HTTP, eller ...?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 10:36
Tak til JesperLund,
Som nævnt så har jeg hul igennem i perioder, men da det er ikke hver dag jeg bruger det så først forleden fandt jeg at det ikke virkede, efter at have "rodet" lidt med routeropsætning, resat NAS osv. så var der "hul" igen, dette, altså ingen forbindelse gentog sig så igen igår (lørdag) hvilket foranledigede mig til at skrive mit indlæg.
Mit TV er et spritnyt SAMSUNG UE40D8005 med DNLA så den side af sagen burde vel være i orden! Med hensyn til WDTVLIVE så klarer den alle formater.
De nævnte mapper indeholder kun MKV formater hvilket burde kunne håndteres af TV'et, men som en anden der har svaret peger på så kunne der måske være tale om et problem med softwaren i TV'et, så jeg vil prøve at få dette opdateret.
M.v.h.
icepirat
icepirat
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 10:41
Tak til KlausDM,
Som det fremgår af mit svar til JesperLund så har jeg ikke været opmærksom på at det kunne være mit nye SAMSUNG UE40D8005 der "måske" kunne være problemet, så jeg vil prøve at få opdateret softwaren og se om det er der "hunden ligger begravet".
Der jeg ville hen var at det var routeren, hvilket også fremgår af en masse indlæg i forskellige fora, giver mange problemer, der beskrives udfald, manglende dækning osv.
M.v.h.
icepirat
icepirat
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 19:55
Har du prøvet at bruge en anden router?
Har du faste ipadresser på nogle af dine enheder?
Prøv at kable det hele for at se om det hjælper.

Theilo
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 20:43
Tak til Thelio,
Desværre er det ikke umiddelbart muligt at bruge en anden router, den jeg har er leveret at TDC og har bl.a. ip telefoni så jeg kan ikke bare skifte til andet fabrikat men det ville være lækkert hvis det kunne lade sig gøre.
Jeg har prøvet, både med fast IP og med DHCP, ingen forskel.
Jeg er sikker på at hvis jeg kabler det så vil det virke men så er hele pointen væk, iøvrigt er der ca. 8 meter mellem router og TV og så skal kablet også gennem en væg!
Som jeg skrev i mit indlæg så virker det ind i mellem så et eller andet sted mellem router og TV går det galt, spørgsmålet er så....hvad?
Yderligere forslag modtages med stor tak.
PS. Skal jeg virkelig ofre en netværksadapter fra SAMSUNG til 500,00 for at få skidtet til at virke.
M.v.h.
icepirat
icepirat
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 21:02

Du kan sætte en anden router til efter den du har fra tdc og koble det hele til den vej, også trådløs.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 21:04

Jeg er sikker på at hvis jeg kabler det så vil det virke men så er hele pointen væk, iøvrigt er der ca. 8 meter mellem router og TV og så skal kablet også gennem en væg!

Prøv det nu, lad kable flyde på gulvet i de par dage.

PS. Skal jeg virkelig ofre en netværksadapter fra SAMSUNG til 500,00 for at få skidtet til at virke.

Har du ikke en netværksadapter fra Samsung i dit tv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 21:25
Hvis du ikke har en netværksadapter og ikke kører kabel på dit tv, hvordan får du den så på netværket?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 21:38

Det vil være et ret væsentlig information hvis det virker hele tiden med kabling. Så kan vi afvise hypotesen om at det er softwaren i dit TV, eller din DLNA server på NAS'en, som er problemet.

Det går nok et par dage med kabel løst på gulvet...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 22:09
Tak Thelio,
Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette gøre, jeg har jo kun en LAN port jeg kan forbinde til TDC routeren, kunne jeg formå dig til at uddybe hvordan jeg gør lidt mere præcist.
På forhånd tak.
icepirat
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu