recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb et streaming boks / mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb et streaming boks / mediacenter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobdo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb et streaming boks / mediacenter
    Sendt: 12-December-2011 kl. 14:01
Hej,
jeg har kig på en streaming boks / mediecenter eller hvad sådan en boks nu hedder.

Jeg har kig på følgende:

Popcorn Hour A-300
Min bror har en Boxee Box
Og i en anden tråd faldt jeg over XStreamer
Ligeledes har jeg set nogle snakke om WD Live
Er der nogle som har nogle gode inputs til afspilning af primært film fra NAS.

Det skal gerne være nemt at betjene, da min plan er at erstatte DVD-afspiller og DVD'erne med en sådan boks, og dermed lægge alle DVD'er ind, evt. via MKV eller hvad der nu er smartest.

Ligeledes har jeg også læst, at Samsung SmartTV kan håndtere MKV, betyder det jeg rent faktisk kunne nøjes med et sådan TV?
TV: Samsung UE46D8005
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 14:21
Hold dig fra Xtreamer! De røvrender folk. Spytter hele tiden nye produkter ud (via pre-sales for at få penge ind inden produktet er produceret) og lover en hel masse som de ikke holder. 
Og de sælges f.eks. stadig Xtreamer SW2, Pro m.m. selvom de har sagt at der ikke bliver lavet flere FW opdateringer. Læs her
Personligt vil jeg ikke betale overpris for et TV med en masse smarte feautures til internet/film m.m. Simpelthen fordi de er alt for langsomme.

Redigeret af kim.t - 12-December-2011 kl. 14:23
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 15:42
Du skal have en boks fra et firma der er glade for opdateringer af SW og IKKE HW! Ny HW hver 6 måned er tegn på at de så dropper SW updates til ældre HW og lader kunderne i stikken. Jeg har selv en ældre WD i soveværelset, som fungerer kanon. interfacet er lidt sløvt, men den spiller HD content fra mkv uden nogen problemer. Jeg har desuden en play station i stuen, som er udemærket til billeder og nogle film formater - men ikke alt. 
Alternativt har jeg hørt rigtigt mange tale om AppleTV installeret med XBMC software. Det virker som den ideelle løsning, da HW'en bare virker som host platform, til noget eksternt opdateret SW. På den adnen side skal du selv sørge for at det kører, hvilket muligvis ikke er hvad du søger.

Min anbefaling vil være den nye WD Live.
Til top
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobdo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 10:07
Mange tak for jeres inputs. Har kigget på AppleTV, kan godt lide deres design, men de kan kun levere i 720p og vil jo ikke begrænses fra start, om end mit TV ikke understøtter 1080p. (men en dag får jeg vel købt et nyt) :o)
Kan dog ikke helt finde ud af, om det skal være:

Popcorn Hour, Boxee Box eller WD Live.
Er der andre som har inputs omkring disse?

En af mine kammerater anbefaler kraftigt en Popcorn Hour, men min plan er at trække alle data fra en NAS, så ved ikke om en Boxee Box er ok?
Dog skal den meget gerne kunne håndteres af min søn på 3, snart 4.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 10:29
Har Popcorn Hour C-200, den er jeg meget godt tilfreds med. Har ikke haft problemer med den overhovedet.

Overvejer i øjeblikket om jeg også skal have en Asus BDS-700. Kommer til salg inden længe til omkring kr 1.600 - 1.700. Lyder meget lovende, men kender ikke mere til den, end det man kan læse på nettet.

Bruger den primært til ISO og MKV streaming.

Havde jeg det kørende, så man kunne bladre imellem covers og ikke bare fil-navn, så tror jeg godt knægten kunne styre det selv. Han har styr på play, pause og piletaster i hvert fald.

Rf remote i øvrigt dejligt, ved ikke om de andre bokse kører rf eller ir.

Redigeret af Bhund - 13-December-2011 kl. 10:35
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:07
AC-Ryan er også en mulighed.
Skal selv ud og købe. Så kigger lige med.
SVP03
Til top
jakobdo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobdo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:19
AC-Ryan så jeg også lige kort på i går. Men har ikke nogen som har anbefalet den.
BHund: Hvad vil du med en: Asus BDS-700 ?
Kan den noget, din Popcorn Hour ikke kan ?
Til top
almvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér almvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:20
Jeg kan kun skrive positive ting om AC Ryan produkterne.

Har haft Mini og kører pt. med Mini 2 via ethernet og det fungerer bare med Synology-Nas!

Jeg har også en external dvd-brænder koblet sammen med den via usb.

Den nye Veolo skulle efter sigende være "Spitzen Klasse":

http://acryan.com/product/veolo/specifications/

Redigeret af almvik - 13-December-2011 kl. 11:30
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2009
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:28
Jeg har også selv AC Ryan (2 stk faktisk), som jeg er sindssygt glade for. Og de er rigtigt gode til at opdatere deres software hvis der skulle være problemer, og deres nye brugerflader ser fandme lækker ud :)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:32
Veolo, den så jeg først nu.
Den må prøves omgående. Big smile

Er der kun androis APP ikke Iphone ?
SVP03
Til top
almvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér almvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:37
Seek and you shall find :-)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:56
Det prøvede jeg da lige på min Iphone, og det var der ikke.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu