Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jake51
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
|
Emne: Importopkrævning? Sendt: 13-December-2011 kl. 17:36 |
Jeg har købt en dims helt fra et sted der hedder USA, og nu har jeg så fået en importopkrævning
Fint nok, det slipper man ikke for
Men der er ikke vedlagt et indbetalingskort?
Jeg har ikke kvitteret for modtagelsen af brevet, det var bare smidt i min postkasse (der er et afsnit, der hedder kvittering for modtagelse)
Kan jeg lade være med at betale?
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2354
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 18:21 |
jake51 skrev:
Jeg har købt en dims helt fra et sted der hedder USA, og nu har jeg så fået en importopkrævning
Jeg har ikke kvitteret for modtagelsen af brevet, det var bare smidt i min postkasse (der er et afsnit, der hedder kvittering for modtagelse)
Kan jeg lade være med at betale? |
Jeg har indtryk af, at normalt skal man afhente forsendelsen på posthuset, og vil ikke få den udleveret før man har betalt, så måske er der sket en fejl.
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 18:35 |
kaizer skrev:
jake51 skrev:
Jeg har indtryk af, at normalt skal man afhente forsendelsen på posthuset, og vil ikke få den udleveret før man har betalt, så måske er der sket en fejl. |
Som jeg læser det skrives der intet om at varen faktisk er modtaget. Det er ellers almindelig fremgangsmåde med post dk at gøre som du skriver. Du modtager en importopkrævning. Når denne er betalt kan du afhente din vare.
Jeg har til gengæld prøvet med UPS at der gik flere uger fra jeg fik min pakke til at jeg blev opkrævet told/import afgift.. altså fuldstændig omvendt..
|
pdrhan
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 18:50 |
kaizer skrev:
jake51 skrev:
Jeg har indtryk af, at normalt skal man afhente forsendelsen på posthuset, og vil ikke få den udleveret før man har betalt, så måske er der sket en fejl. |
Har du fået din vare også som du har købt i USA?
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 19:00 |
Det normale er, at har man f.eks købt noget i USA, så fremsendes der netop en opkrævning fra Posthuset, den medbringer man så, og betaler så får man udleveret forsendelsen. Der skulle gerne på opkrævningen være et pakke/forsendelsesnummer, indtast det i Track & Trace, så kan du se hvor forsendelsen befinder sig.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 19:17 |
Anima skrev:
kaizer skrev:
jake51 skrev:
Som jeg læser det skrives der intet om at varen faktisk er modtaget. Det er ellers almindelig fremgangsmåde med post dk at gøre som du skriver. Du modtager en importopkrævning. Når denne er betalt kan du afhente din vare.
Jeg har til gengæld prøvet med UPS at der gik flere uger fra jeg fik min pakke til at jeg blev opkrævet told/import afgift.. altså fuldstændig omvendt.. |
Ah, ja. Jeg læste det (brevet) som værende en modtaget vare.
pdrhan skrev:
Har du fået din vare også som du har købt i USA? |
Jeg har modtaget en del varer fra USA, men aldrig toldopkrævning.
Redigeret af kaizer - 13-December-2011 kl. 19:20
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 19:34 |
Bliver dimsen ikke bare returneret til US, hvis han ikke betaler? Og kan han ikke bare aftale dette med sælger, så han kan få sine penge retur?
|