|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kamikazekid8 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 15-December-2011 kl. 23:43 |
Hej Alle Recordere
Dette indlæg skrives til ren advarsel, baseret på en oplevelse, jeg og (ihvertfald) en anden person, og nok også flere, har haft med køb af brugt Telenor telefon.. I al korthed drejer det sig om at jeg for snart 3-4 måneder siden, købte mig en brugt Iphone 4 på den blå avis.. Mig og sælger aftalte at mødes i København, således jeg kunne se at telefonen virkede, og således at jeg kunne sætte et ansigt på den person jeg handlede af... efter at have forhandlet lidt frem og tilbage, og snakket med sælger om at købe den fine brugte Iphone 4 af sælger, valgte jeg at smide en hel del af mine surtopttjente SU-almisser ![]() I al fald kom jeg i kontakt med 2 personer, der siger de har oplevet det samme som mig, via diverse forums, den ene er der endda en artikel om på mobilsiden.dk Easse Eklund hedder han, og disse to personer havde oplevet samme forløb som mig.. Lasse Eklund fik dog sin telefon genoplåst af Telenor, da han fik overbevist disse om at han ikke var en del af svindlen, den anden person fik sin mobil konfiskeret da han sendte den til reparetion, og jeg har stadig en Iphone 4 der intet kan... Jeg har snakket med Telenors Fraud afdeling, vis eneste råd til mig var: "La vær og køb brugt telefon", (HVOR FAEN STÅR DET HENNE??) troede at vis man tog sine forholdsregler var det en sikker deal... yderligere har jeg snakket med Politiet omkring den aftale de har indgået med visse teleselskaber om at disse frit kan spærre telefoner: http://www.teleindustrien.dk/billeder/Pressemeddelelse/MicrosoftWord-TIpressemeddelelse-IMEI-sp%C3%A6rring-01.03.2010.pdf, denne aftale havde de politimand jeg talte med ikke hørt om, og kunne forøvrigt ikke forstå min involvering ![]() Der er ikke det store formål med denne post, andet end at advare alle eventuelle købere af brugte Telenor telefoner, om at genoverveje om dette er løsningen.. I står med håret i postkassen, hvis i bliver snydt, hvilket disse Smart-aftaler nærmest er designet til, og i skal ikke regne med hjælp fra hverken politiet (ihvertfald ikke midt og vest-sjælland) eller Telenor, som mener at man er hæler, dette på trods af at jeg har tilbudt dem min telefon, og givet dem ALLE oplysninger om sagen jeg overhovedet er i besiddelse af.. Undskylder den lange svada, men håber denne post i det mindste kan hjælpe personer derude til ikke at lave den samme fejl som jeg, og dernæst forvente at svindleren vil blive straffet... God Jul (ved godt hvad jeg ønsker mig) Kamikid |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() |
en ærgerlig historie, synes der dukker mere og mere op i den stil.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |