recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KØB IKKE BRUGTE TELENOR TELEFONER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKØB IKKE BRUGTE TELENOR TELEFONER

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kamikazekid8 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: KØB IKKE BRUGTE TELENOR TELEFONER
    Sendt: 15-December-2011 kl. 23:43
Hej Alle Recordere

Dette indlæg skrives til ren advarsel, baseret på en oplevelse, jeg og (ihvertfald) en anden person, og nok også flere, har haft med køb af brugt Telenor telefon..

I al korthed drejer det sig om at jeg for snart 3-4 måneder siden, købte mig en brugt Iphone 4 på den blå avis.. Mig og sælger aftalte at mødes i København, således jeg kunne se at telefonen virkede, og således at jeg kunne sætte et ansigt på den person jeg handlede af... efter at have forhandlet lidt frem og tilbage, og snakket med sælger om at købe den fine brugte Iphone 4 af sælger, valgte jeg at smide en hel del af mine surtopttjente SU-almisser Tongue efter telefonen... Da jeg kom hjem, og de næste 2 måneder virkede min telefon som en drøm, uden de mindste problemer, men så en dag mistede jeg fulstændigt mit signal, og efter at have talt med Telenor (som telefonen originalt var købt hos), Oister, som er mit mobilabonnement og politiet, fandt jeg ud af, at Telenor havde IMEI spærret min telefon... Grunden til dette, var at telefonen, da den blev købt i Telenor, blev købt på en smart-aftale, denne aftale, har jeg fået at vide, blev i sin tid oprettet i falsk navn, af den originale køber... Så da han solgte mig telefonen, med kvittering og det hele, var det en telefon oprettet i falsk navn.. Dette var for mig temmelig svært at se, da jeg, naiv som jeg er, gik udfra at Telenor ikke bare opretter afbetalingsaftaler med folk der ikke er dem de giver sig ud for at være.. 

I al fald kom jeg i kontakt med 2 personer, der siger de har oplevet det samme som mig, via diverse forums, den ene er der endda en artikel om på mobilsiden.dk Easse Eklund hedder han, og disse to personer havde oplevet samme forløb som mig.. Lasse Eklund fik dog sin telefon genoplåst af Telenor, da han fik overbevist disse om at han ikke var en del af svindlen, den anden person fik sin mobil konfiskeret da han sendte den til reparetion, og jeg har stadig en Iphone 4 der intet kan... Jeg har snakket med Telenors Fraud afdeling, vis eneste råd til mig var: "La vær og køb brugt telefon", (HVOR FAEN STÅR DET HENNE??) troede at vis man tog sine forholdsregler var det en sikker deal... yderligere har jeg snakket med Politiet omkring den aftale de har indgået med visse teleselskaber om at disse frit kan spærre telefoner: http://www.teleindustrien.dk/billeder/Pressemeddelelse/MicrosoftWord-TIpressemeddelelse-IMEI-sp%C3%A6rring-01.03.2010.pdf, denne aftale havde de politimand jeg talte med ikke hørt om, og kunne forøvrigt ikke forstå min involvering Shocked. Dernæst rettede jeg henvendelse til forbrugerrådet, da den ovenstående aftale, efter min bedste overbevisning er forbruger stridig, og disse har så henvist mig til en advokat, som jeg dog endnu ikke har taget kontakt til, da jeg måske føler at det er lidt forkert, i Danmark, at jeg skal bruge så EKSTREMT meget tid, på selv at opklare den forbrydelse som jeg mener jeg er udsat for, da en svindler har solgt mig en telefon under fake ID...

Der er ikke det store formål med denne post, andet end at advare alle eventuelle købere af brugte Telenor telefoner, om at genoverveje om dette er løsningen.. I står med håret i postkassen, hvis i bliver snydt, hvilket disse Smart-aftaler nærmest er designet til, og i skal ikke regne med hjælp fra hverken politiet (ihvertfald ikke midt og vest-sjælland) eller Telenor, som mener at man er hæler, dette på trods af at jeg har tilbudt dem min telefon, og givet dem ALLE oplysninger om sagen jeg overhovedet er i besiddelse af.. 

Undskylder den lange svada, men håber denne post i det mindste kan hjælpe personer derude til ikke at lave den samme fejl som jeg, og dernæst forvente at svindleren vil blive straffet...

God Jul  (ved godt hvad jeg ønsker mig)

Kamikid
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:00
en ærgerlig historie, synes der dukker mere og mere op i den stil.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu