recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dr.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dr.dk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dr.dk
    Sendt: 17-December-2011 kl. 20:56
Puuuh! Sidder i det store udland, og fik endelig lyd og billede på mit TV. Men kortvarig glæde, fordi når man går ind og vælger et program man gerne vil se (ej live-tv), så stopper udsendelsen minimum hvert 5. sekund, og en indikator tæller op til 100 inden den starter igen. En udsendelse på eks. 30 minutter vil tage mindst 2-4 timer at se, så det er jo ret uholdbart.

Vi har kun 3MB hernede, men kan det virkelig være årsagen? Fuldstændigt ubrugeligt må jeg sige, og underligt at den ikke "buffrer" up, så hvis man har valgt et program, så burde den vel bare loade det den kan, så hvis man pauser og kommer tilbage 10-15 minutter senere, burde den have noget samlet til lager, men nej, sådan virker det åbenbart ikke. 

Vi kan ikke få mere end 3MB, så ingen mulighed den vej. Prøvede dog at køre via konens Laptop, som ovenikøbet fodres trådløst, og det virkede - i hvert fald da jeg prøvede - en del bedre end fra min stationære og trådede PC. Underligt.

Skal siges at jeg selvfølgelig har bootet så der er ren røv at .......

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 21:13

Prøv at vælge en lavere kvalitet om muligt, 3 Mbit er bestemt ikke meget til Streaming, det er ret beset i underkanten, og sansynligvis får du mindre end det, prøv selv med en hastigheds test. Prøv her og se hvilken hastighed du kan få til København. http://speedtest.net/
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af mlun mlun skrev:

Puuuh! Sidder i det store udland, og fik endelig lyd og billede på mit TV. Men kortvarig glæde, fordi når man går ind og vælger et program man gerne vil se (ej live-tv), så stopper udsendelsen minimum hvert 5. sekund, og en indikator tæller op til 100 inden den starter igen. En udsendelse på eks. 30 minutter vil tage mindst 2-4 timer at se, så det er jo ret uholdbart.

Hvor på dr.dk streamer du fra? DRs mp4 video podcast (ikke flash) er nogle gange meget langsomme, så du må opgive at se det i "realtime" mens der downloades.

Det skyldes formentlig overbelastning fra de mange mobile devices uden flash understøttelse (iPad og iPhone).

Og/eller at DR ikke kan finde ud af at køre en server på rimelig vis.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 05:13
@ Radiomanden: Speedtest til chp. giver 2,7 hvilket sjovt nok var mere end til defaulten som var Madrid. Det kom til at køre nogenlunde stabilt da jeg satte kvaliteten til lav. 

@ JesperLund: Jeg streamer fra dr.dk/nu
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af mlun mlun skrev:

@ JesperLund: Jeg streamer fra dr.dk/nu

DR er generelt ikke særlig god til at drive servere.

En mulighed er at downloade fra dr.dk/nu i stedet for at se det live. Der er en tråd på recordere.dk om dette, hvor rtmpdump bruges.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu