recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra Nas til Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming fra Nas til Samsung TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaktudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra Nas til Samsung TV
    Sendt: 17-December-2011 kl. 22:47

Hejsa,

Har et Samsung UE55D7005 som jeg meget tilfreds med.

Jeg har en Synology NAS som jeg bruger til at streame film fra, og det virker også helt fint. Eller dvs. ikke helt...

Når jeg vælger en film, starter den op som den skal, og billedkvaliteten er helt ok.
Men de film jeg har liggende, er ofte med dvd-menu, hvor man skal vælge subs osv. og derefter starte filme.
Dette kan jeg ikke gøre...

Filmen visermenue/valgmulighederne for sprog/subs osv. men jeg kan ikke vælge noget af det, iet jeg ikke kan manøvrere hen til de forskellige menupunkter, via miSamsung remote.

Det betyder at filmen typisk starter op uden subs, da dn jo ikke har fået andet at vide :-(

Alle film ligger som .ISO, og kan som nævnt sagtens finde og afspilles uden problemer. Jeg mangler "bare" at kunne vælge bl.a. DK subs i menuen.

Er der nogen løsning på det problem ?
Skal jeg lave backup af alle mine film igen, og under denne backup fravælge enuen, og fastsætte DK subs ?
Skal de ellers virkende .ISO konverteres til f.eks .MKV for at virke ?
(Alle film er DVD-rip, dvs. ca. 4 GB).

Kunne også være fedt ved f.eks. Biler 2, hvis man kunne vælge DK sprog til ungerne, og DK subs til de "voksne".
Det kan vi desværre ikke hitte ud af.

Så derfor: Kan man vælge subs/audio fra menuen på en film, som man streamer fra en Synology NAS, til et Samsung Smart-TV ?

På forhånd mange tak :-)

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu