|
Lav selv DVD med menu hvilket program? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2011 kl. 11:28 |
Hejsa
Er der nogen der kan anbefale noget software evt. gratis som er bedre end Windows 7 DVD Maker til at lave en DVD ud fra flere videofiler og så lave et menu system hvor man kan vælge hvilken film der skal afspilles? Helt konkret er det noget optaget tv med flere afsnit som skal kunne vælges. Kan man lave chapters i de enkelte videofiler så man kan skippe igennem med remoten så man slipper for at spole sig igennem.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke gratis, men absolut et, der kan det meste (inkl. att lave Blu-Rays, dog kun i MPEG-2):
TMPEGEnc Authoring Works 4 ($100). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
" DVD Flick aims to be a simple but at the same time powerful DVD Authoring tool. It can take a number of video files stored on your computer and turn them into a DVD that will play back on your DVD player, Media Center or Home Cinema Set. You can add additional custom audio tracks, subtitles, chapters as well as a menu for easier navigation. " PS. Omkodning af MPEG2 filer kan undgås, hvis de svarer til DVDflick's eget format. Erik Helmer Nielsen Redigeret af ehelmer - 18-December-2011 kl. 14:24 |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Kan kun sige: DVD Flick, ligesom Erik Det er et supernemt program og har alverdens muligheder for menuer, undertekster osv.
![]() |
|
![]() |
|
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
Tak for svarene jeg kigger på programmerne så snart jeg har tid. Er gået i gang med at konvertere med freemale fra .ts til . MPG
|
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
TEMPEGenc Authoring Works 4, er helt klart et lækkert DVD-authoring program og pengene værd.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Herfra endnu en stemme til
TEMPEGenc
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
På min kones søsters gamle bærbare, installerede jeg DVDFlick, fordi den filippinske familie har fået mit gamle MiniDV video-kamera. Jeg har jo fået et nyt og der er heller ikke Firewire stik i min nuværende computer.
Nå men jeg skulle bare importere noget video fra båndet, men hvordan gør man det med DVD-flick? Lige nu bruger jeg Windows Movie Maker. Det virker umiddelbart mere enkelt, når man bare skal hente videofilerne ned på computeren. Men først i andet forsøg. I første forsøg, fik jeg ikke lov at vælge videoformat. Første gang hentede den i et format der ikke fyldte ret meget, til gengæld hentede den vistnok i NTSC (jeg er på Filippinerne). I andet forsøg fik jeg så lov til at vælge DV-format, men kun PAL. Men jeg tænker dog at hvis man skulle lave en DVD senere, kan man konvertere dette til NTSC.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Nå, i andet forsøg ser filstørrelsen ud til at passe bedre med DV-formatet. Men hvordan får man moviemaker til at capture de enkelte klip og gemme dem, der hvor jeg siger de skal gemmes? Den gemmer bare én lang fil. I første forsøg, lavede den enkelklip, men kun i Movie Maker, den gemte capturede fil, var bare én fil.
Hvis det har nogen betydning snakker vi Windows XP her. Findes der noget godt og meget enkelt at bruge og gratis program, til bare at kopiere videofilerne i originalformat, evt. automatisk konvertere til NTSC "on the fly", fra MiniDV-båndet til computeren?? Det skal være så enkelt at de kan finde ud af det, også når jeg er rejst tilbage til Danmark.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |