|
Mac Mini lagger ved hdmi til 46" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cg82 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-December-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2011 kl. 14:06 |
Har netop fået mig en Mac Mini 2011
model, den med 4 gb. Jeg har nu forsøgt at se flere .mkv filer via hdmi
til mit sony hx700 46" og må desværre konstatere at filmene
lagger/hakker. Nogen der har en løsning på problemet. Film blev
afspillet gennem VLC player. Bemærk dette er 720p filer jeg hr prøvet med.
Film hakker både når de tages fra harddisk samt når de ligger direkte på mini'en. Træls når maskinen koster 6200 kr. Vil brug af vga i stedet for hdmi medfører ringere kvalitet i billedet? |
|
![]() |
|
dmbs1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2010 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det jeg foreslog dig på flatpanels.dk var at prøve med en displayport til hdmi adaptor. Det skulle visuelt ikke betyde noget og du skulle køre 1080p. Det ville være fedt hvis du havde mulighed for at prøve om det hjalp.
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Kig evt. i denne nyere tråd herinde, hvor samme problematik bliver diskuteret:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105382&PN=4&title=ny-mac-mini-kan-ikke-trkke-1080p |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
Runem ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Hejsa
Havde samme problem med mit ATV2 som laggede/hakkede på samme HDMI port som mit WD TV (som kørte perfekt). Har et ældre Sony 40D3000 i soveværelset, hvor jeg løste problemet ved at gå ind i indstillinger på den pågældende HDMI port og sætte "Spil tilstand til" Håber det er det samme på dit nyere Sony ... værd at prøve om ikke andet.
Redigeret af Runem - 19-December-2011 kl. 13:17 |
|
![]() |
|
Runem ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Virkede det?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |