recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE40C8705 forsvinder fra hjemmenetværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE40C8705 forsvinder fra hjemmenetværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fla8000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fla8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE40C8705 forsvinder fra hjemmenetværk
    Sendt: 20-December-2011 kl. 09:26
Hej alle.

Jeg har et Samsung UE40C8705-tv som jeg er ret glad for. På det seneste er der dog opstået nogle problemer med at få TV'et på hjemmenetværket.

Jeg har en CISCO EPC3925-router fra Stofa hvori jeg har kablet mit TV, PC og printer. Til at streame mine mediefiler fra PC til TV bruger jeg PC Share Manager. I starten fandt programmet let mit TV og der var ingen problemer med at streame. Nu dukker TV'et desværre kun op en gang imellem, selvom en netværkstest på TV viser at alt er ok. Når TV'et endelig dukker op igen er det med en helt anden IP-adresse og streamingen er meget sløv og hakket. Jeg har prøvet med Mezzmo og Serviio som alternative DLNA programmer med samme resultat... Min Samsung Galaxy S2 smartphone kan også kun nogle gange finde mit TV men for det meste ikke... Min printer er fint på hjemmenetværket og jeg kan udskrive trådløst fra min smartphone...

Hvad kan være problemet tror I? Har søgt vidt og bredt på Google uden held. Vil det hjælpe med en statisk IP-adresse fra Stofa? Er det en fejl i TV (er firmware-opdateret)? Er det Stofa jeg skal snakke med? Please hjælp!

Fla 

Redigeret af Fla8000 - 20-December-2011 kl. 09:27
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 15:39
Jeg ville sætte en router imellem modem og netværk, for at få lidt mere styr på det.
Stofas modem kan ikke håndtere netvæek på samme måde som en router

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Fla8000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fla8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 16:49
Hej Theilo!

Tusinde tak for idéen. Det var lige nøjagtigt problemet!

Fla
Til top
Dolfus2009 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2011
Sted: viborg
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolfus2009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 08:30
Hej Alle

gå ind på stofa.dk - log dig ind, gå til stofa abonnement og vælg, Router opsætning klik på tænd router, nu vil alle tilsluttede enheder få en loksl IP adresse, hvis du bliver herefter bedt om at logge dig på, skal du tage modem macID (cm mac)og sætte ind i allwsys on, menu ligger under "signon"
dette her gælder kun dem med thomson og cisco modem 3925
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu