|
organisere sin film samling |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2011 kl. 10:16 |
Hvordan holder i styr på jeres film?
Jeg smider dem i mapper afhængig af genre. Men synes ikke rigtigt det er optimalt pga film jo tit ikke kun er én genre. Tit hedder det jo Action/thriller/Drama, eller Comedy/Drama/romance hvis man kigger på IMDB. Jeg vil gerne have omorganiseret så det bliver mere brugbart. Hvordan gør i ?
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruger MyMovies, hver film kan tilknyttes forskellige genre. Der er allerede en LLLLAANNNNNGGGGG tråd omkrin MyMovies her på recordere. Redigeret af Hans j - 20-December-2011 kl. 10:23 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Kender godt My movies og har også brugt det tidligere.
Men det nytter bare ikke noget når det også skal bruges til andre enheder end pc. eks. WD TV osv. Kan ikke lige huske men hvordan håndtere mymovies disse kryds kategorier ? Jeg ønsker ikke noget program der kan dette. Vil hellere have et godt forslag til hvordan det kan gøres rent fysisk i en mappe struktur
Redigeret af mbm1 - 20-December-2011 kl. 10:34 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Tror du for svært ved at lave en mappestruktur som giver mulighed for flere genre til samme film. Personligt har jeg bare vær film i en mappe, med formaten "Navn (årstal)" og lader så XBMC håndtere sortering.
Må også indrømme at jeg bedst kan lide alfabetisk sortering, og ikke giver så meget for genre sortering.
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Nææææ, men så må du beskrive bedre hvad dit formål er. Kender ikke WD TV, mange mediaplayerbokse kan få anden firmware på som understøtter XBMC, YAMJ etc.
|
|
![]() |
|
det var også få et få et foreslag til hvordan det kunne gøres.
når man har mange film kræver det lidt at få det delt ud i nogle fysiske mapper, så man ikke skal lede for meget igennem. alfabetisk orden synes jeg ikke giver så meget mening, hvis man vil se en film men ikke lige ved hvad det skal være, så genre er nok det bedste. |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
film->"filmnavn"->mappe hvor selve film-filen ligger i. færdig.
benytter så medie center master til at hente meta data om filmene. derefter Media browser på htpc'en. det er genialt og nemt. |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Hvorfor ikke bare lægge den ind alfabetisk, og så bruge et program som mymovies til at holde styr på Info om hver enkelt film = man sidder i ro og mag og finder den enkelte film frem på sin iPhone, iPad eller computer (understøtter både pc og mac)
Så kan du pludselig søge på kryds og tværs i hele sin samling plus du har altid opdateret din samling med super filminfo |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |