|
Verbatim mediashare - overførselshastighed |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bibmas ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2005 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2011 kl. 16:35 |
Hej
Bær over med min uvidenhed, da jeg stod af 'teknikområdet' for et par år siden
![]() Jeg har netop købt mig en Sonos AMP connect, og kunne se at en Verbatim mediashare, skulle være ok som netværksharddisk - så sådan en har jeg købt.
Harddisken er koblet til min router fra TDC og jeg har kørt installations cd'en der fulgte med. Alt det gik fint, og jeg kan da også godt se harddisken fra min computer.
Så ville jeg overføre noget musik, trådløst, fra min computer til NAS'en, og synes det tog pænt lang tid. F.eks. tog 600 mb omkring 15-20 minutter - er det normalt?
Er der noget opsætningsmæssigt, jeg mangler at foretage?
Jeg ved godt det går hurtigere, hvis jeg kobler harddisk og computer sammen, og gør også gerne det, hvis det er løsningen. Men hvis nogen har noget jeg kan forsøge, er jeg helt klar på det.
Jeg har læst noget omkring gigabit harddiske og switche/routere - men det er måske løsningen på, at det hele går lidt stærkere?
På forhånd tak for svar og overbærenhed ift. mit 'begynderspørgsmål'
![]() Redigeret af bibmas - 23-December-2011 kl. 00:04 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabit netværk er hurtigere. Jeg overfører ca. 74 MB i sekundet, dvs. ca. 4,5 GB på et minut.
Det er en Apple Timecapsule, jeg bruger som router. Men du får helt sikkert hurtigere overførsel ved at bruge et kabel mellem computer og router. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Bruger også en verbatim nas sammen med sonos.
Min er dog på kablet netværk, og er meget hurtigere, men har du et dårligt trådløst kan det sagtens være problemet |
|
![]() |
|
bibmas ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2005 Status: Offline Point: 7 |
Tak for begge jeres svar - flere er naturligvis velkomne
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |