|
hvilken tv kilde skal jeg vælge? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
capil ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2011 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-December-2011 kl. 08:01 |
Hej.
Jeg er ny i dette forum...
Mit tv setup består af en win7 mc med 3 linksys extendere. Som tv kilde bruger jeg pt en DB7000 via dvblink og to digitale tv-tunere.
Da jeg samtidig har fiber fra Waoo, er jeg på udkig efter en bedre tv kilde. I gamle dage havde jeg nettv via streamtv, og det kørte perfekt i mc via dvblink. Waoo har også webtv. Er der nogen, som streamer dette igennem MC? Kan det håndtere, at man trækker flere forskellige kanaler samtidig?
Eller har I andre gode ideer?
Det kunne være fedt at slippe af med både antenne og parabol :-)
/capil
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv evt. at kigge på
DVblogic har et produkt for IPTV, som kan bruges med MC7..
På den måde får man nogle virtuelle tuner til fiber/waoo som kan kan samensættes med andre TV-tunere..
IPTV kan bringes til at virke på samme måde som streamTV gjorde, det brugte jeg også selv dengang..
WebTv mener jeg ikke man bruge andet end til live TV... Redigeret af avh - 23-December-2011 kl. 08:47 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
capil ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2011 Status: Offline Point: 8 |
Hej igen.
Tak for svar.
Jeg brugte dvbligics "IP vesrsion" med streamtv. Det foregik ved at impotere en m3u fil, som jo egentlig bare indeholdt links og login. Det var ret enkelt og fungerede fint. Kan man gøre det samme med Waoo? Og kan man så se flere kanaler samtidigt?
Og igen- Hvad gør I andre, gode ideer er meget velkomne :-)
/capil
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Ja det skulle være muligt.. Playlisten skal i stedet indeholde multicast-adressen pr. kanal...
Det skal man finde ud af.. (hvis Waoo krybterer er det sikkert ikke muligt)
Man kan også sætte flere virtuelle tuner op...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Tak- Er der er nogen, der har prøvet det, som kan hjælpe mig på vej? /capil
|
|
![]() |
|
Hej igen.
Nu har jeg fået waoo tv, og jeg er nysgerrig efter, om jeg kan få IP streams over i min win7 mediacenter. Jeg har søgt på forummet og fundet svar omkring UDP multicasts samt nogle adresser, men jeg kan ikke få hul igennem. Måske er de adresser, som jeg har fundet forældede? Er der nogen herinde, som kan hjælpe mig videre? Send gerne en private. Håber I kan hjælpe:-) /casper
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Det afgørende for skridtet videre, er hvem din fiberleverandør er ? Du kan evt. også fortælle om du har ét stik på din fiberboks til internet, samt bruger et andet stik til tv ?
har du routeren fra leverandøren, eller har du selv sat én op ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Hej.
Tak for svar - Det burde jeg have skrevet. Jeg har fiber fra Galten Elværk. Ja, der er fire porte i fiberboks. Routeren (dir-635) sidder i port 1 og tv boks i port 2. Jeg har prøvet at sætte boks bagved router, og den kan boote og få ip, men der er intet billede på nogle af kanalerne. Jeg har tjekket multicast i router samt forsøgt at sætte boks i DMZ. NO go. Jeg betaler for en "alle tv" løsning, og min verden gælder det også mit dejlige mce. Jeg kunne bruge DVB-C signalet, men det vil "afkoble" mine 3 extendere, som ikke kan køre mpeg4... Jeg prøvede lige analog signalet på en gammel analog tuner som et alternativ, men der er kvaliteten alt for dårlig. /capil /casper
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Ok - så vidt så godt.
For at finde IP adressen på en tv kanal, kræver det følgende :
1. en switch (jeg ved ikke om din router har en indbygget ? )
2. du kobler fiberboks (stikket med tv), pc, samt tvboks på switchen
3. tænd tvboksen på en kanal.
4. brug et program som Wireshark til at finde ud af ipadressen samt porten, der "sendes" på.
Herefter vil syntaksen være således : udp://@<ipadr>:<port>
5. åbn vlc player, og test adressen (ctrl + n)
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Tak- Nu er der hul igennem!
Hvis nogen har lavet en m3u.fil, må I meget gerne sende den til mig...Jeg kan kun finde ud af det ved at lave linje for linje...
jeg har stadig lidt hakken i billedet, så jeg vil lige eksperimentere lidt med noget dmz.
Tak for hjælpen - Klasse forum!
/casper
|
|
![]() |
|
Hej igen.
Jeg har nu i et stykke tid kørt med løsningen, hvor jeg får både IP TV fra Waoo og sattelit tv fra en gammel Dreambox 7000 og antenne signal fra to tunere ind i mit mediacenter vha dvblogic. Men jeg har samme udfordring (tror jeg), som andre beskriver i denne tråd:
Jeg kører to forskellige net ind i switchen på indersiden af min router, og det giver problemer. Netkort og switche på netværket ser ud til at være svært belastede, og indimellem fanger mit netkort i mediacentret det 10.x.x.x net, som tv signalet sendes på.
Mit mediacenter er centrum for al tv i huset. Jeg streamer fra den til 3 extendere browsere og lignende. Derfor tænker jeg, at den næmmeste løsning vil være at sætte et ekstra netkort i mediacentret, som får tv signalet direkte fra Waoo fiber boksens tv port...
Er der nogen som har haft succes med at gå denne vej? Jeg frygter lidt at skulle håndtere to netkort fra windows, som begge skal arbejde samtidigt...
Gode råd er velkomne!
/capil
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Det er ingen problem for windows at arbejde med to netkort. Jeg har 3 netkort i min backend og det kører uden problemer med DVBlogic 3.2 networkpack. Du kan bare disable Windows File and print sharing på adaptere som ikke skal bruge det fx. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |