|
Optage fra dreambox til mediecenter |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2011 kl. 13:51 |
Hej alle
Har købt et brugt medie center hvor jeg gerne vil optage på fra min dreambox. Medie centret har lige pt et dvb-c tuner i den, men den kan jeg vist ikke bruge til dreamboxen. Hvad skal der til for at jeg kan optage på medie centret? Jeg ved det er et bredt spørgsmål, men er helt "grøn"... ![]() Mvh Jakob
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lidt info:
Det er en FloppyDTV DVB-C DigitalEverywhere og der sidder en Viaccess Red CAM modul hvis det er til noget hjælp
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Mener du skal have fat i et produkt der hedder http://www.dvblogic.com/ det kan udnytte dreamboxens tuner og du kan så via dit lan netværk tilgå tuneren. Men det er sikkert en god ide at flytte dit viaaccess kort, men jeg er lidt forvirret, hvor kommer viaaccess ind i et DVB-C miljø ?.
Der vil sikkert komme problemer hvis du har en DB 500, den har et meget svagt lan modul der så vidt vides giver op ved mindre belastninger.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Ok tak for svaret
![]() Må lige se hvad jeg kan finde ud af :)
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10582 |
Ovenstående løsning kender jeg ikke, men et analogt capturekort vil gøre underværker. Så kan du optage fra dreamboksens scartudgang.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hej Flemming
Du har vel ikke et link til et godt analogt capture kort ? :) /Jakob
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10582 |
Nej det har jeg ikke. Analog er jo på vej ud. Jeg har selv et af de bedste analoge kort, nemlig Hauppauge WinTV PVR 250, men det sælges ikke længere.
Men jeg vil anbefale dig at gå efter et med hardwareencoder, hvis de stadig fåes.
Flemming Redigeret af fltk - 26-December-2011 kl. 18:21 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hej
Måske kan jeg finde en brugt på dba. Skal heg gå efter Hauppauge WinTV PVR 250. Hvad med fx Hauppauge WinTV PVR 500?
Redigeret af Jesna - 26-December-2011 kl. 19:20 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Start med at fortælle os hvordan du modtager TV samt hvad det er for en Dreambox. Og glem ALT om analoge capture kort. De er meget gode hvis du skal optage fra VHS eller Laserdisc, og i så fald skal de være uden hardware encoder (men det er en helt anden diskussion som ikke har nogen relevant for dig). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Jeg har parabol skærm og en kopi af en dreambox 500 som så er koblet til tv'et, ved ikke lige hvad den hedder mærket. Kan ikke huske sofwaren på den, men det kan jeg finde ud af.
Vil som gerne bare kunne optage tv på medie centret ![]() /Jakob
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Køb et DVB-S2 kort til mediecenteret, og glem alt om din DM500 klon. Som andre skriver er DM500 ikke kendt for sit gode netværksinterface, så medmindre dette er væsentligt bedre i en klon (relativt usandsynligt, men kan selvfølgelig ikke udelukkes) kommer der ikke noget godt resultat ud af at prøve at bruge DM500 DVB-S tuneren. Det er også en komplicerende faktor at to enheder skal spille sammen, og der er ekstra strømforbrug. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Takker
Jeg vil lede efter en dvb-s2 kort. Er der nogle du vil sige god for? /Jakob
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |