recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra dreambox til mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fra dreambox til mediecenter

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra dreambox til mediecenter
    Sendt: 26-December-2011 kl. 13:51
Hej alle

Har købt et brugt medie center hvor jeg gerne vil optage på fra min dreambox. Medie centret har lige pt et dvb-c tuner i den, men den kan jeg vist ikke bruge til dreamboxen.

Hvad skal der til for at jeg kan optage på medie centret?

Jeg ved det er et bredt spørgsmål, men er helt "grøn"... Smile

Mvh Jakob
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 13:53
lidt info:

Det er en FloppyDTV DVB-C DigitalEverywhere

og der sidder en Viaccess Red CAM modul

hvis det er til noget hjælp
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 17:49
Mener du skal have fat i et produkt der hedder http://www.dvblogic.com/ det kan udnytte dreamboxens tuner og du kan så via dit lan netværk tilgå tuneren. Men det er sikkert en god ide at flytte dit viaaccess kort, men jeg er lidt forvirret, hvor kommer viaaccess ind i et DVB-C miljø ?.

Der vil sikkert komme problemer hvis du har en DB 500, den har et meget svagt lan modul der så vidt vides giver op ved mindre belastninger.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 17:58
Ok tak for svaret Smile

Må lige se hvad jeg kan finde ud af :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Mener du skal have fat i et produkt der hedder http://www.dvblogic.com/ det kan udnytte dreamboxens tuner og du kan så via dit lan netværk tilgå tuneren. Men det er sikkert en god ide at flytte dit viaaccess kort, men jeg er lidt forvirret, hvor kommer viaaccess ind i et DVB-C miljø ?.

Der vil sikkert komme problemer hvis du har en DB 500, den har et meget svagt lan modul der så vidt vides giver op ved mindre belastninger.

Ovenstående løsning kender jeg ikke, men et analogt capturekort vil gøre underværker. Så kan du optage fra dreamboksens scartudgang.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 18:07
Hej Flemming

Du har vel ikke et link til et godt analogt capture kort ? :)

/Jakob

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Hej Flemming

Du har vel ikke et link til et godt analogt capture kort ? :)

/Jakob

Nej det har jeg ikke. Analog er jo på vej ud. Jeg har selv et af de bedste analoge kort, nemlig Hauppauge WinTV PVR 250, men det sælges ikke længere.
Men jeg vil anbefale dig at gå efter et med hardwareencoder, hvis de stadig fåes.

Flemming

Redigeret af fltk - 26-December-2011 kl. 18:21
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 19:19
Hej

Måske kan jeg finde en brugt på dba. Skal heg gå efter Hauppauge WinTV PVR 250. Hvad med fx Hauppauge WinTV PVR 500?

Redigeret af Jesna - 26-December-2011 kl. 19:20
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 19:23

Hej alle

Har købt et brugt medie center hvor jeg gerne vil optage på fra min dreambox. Medie centret har lige pt et dvb-c tuner i den, men den kan jeg vist ikke bruge til dreamboxen.

Hvad skal der til for at jeg kan optage på medie centret?

Jeg ved det er et bredt spørgsmål, men er helt "grøn"... Smile

Mvh Jakob

Start med at fortælle os hvordan du modtager TV samt hvad det er for en Dreambox.

Og glem ALT om analoge capture kort. De er meget gode hvis du skal optage fra VHS eller Laserdisc, og i så fald skal de være uden hardware encoder (men det er en helt anden diskussion som ikke har nogen relevant for dig).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 19:28
Jeg har parabol skærm og en kopi af en dreambox 500 som så er koblet til tv'et, ved ikke lige hvad den hedder mærket. Kan ikke huske sofwaren på den, men det kan jeg finde ud af.

Vil som gerne bare kunne optage tv på medie centret Smile

/Jakob
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 19:36

Jeg har parabol skærm og en kopi af en dreambox 500 som så er koblet til tv'et, ved ikke lige hvad den hedder mærket. Kan ikke huske sofwaren på den, men det kan jeg finde ud af.

Vil som gerne bare kunne optage tv på medie centret Smile

Køb et DVB-S2 kort til mediecenteret, og glem alt om din DM500 klon.

Som andre skriver er DM500 ikke kendt for sit gode netværksinterface, så medmindre dette er væsentligt bedre i en klon (relativt usandsynligt, men kan selvfølgelig ikke udelukkes) kommer der ikke noget godt resultat ud af at prøve at bruge DM500 DVB-S tuneren. Det er også en komplicerende faktor at to enheder skal spille sammen, og der er ekstra strømforbrug.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 19:39
Takker

Jeg vil lede efter en dvb-s2 kort. Er der nogle du vil sige god for?

/Jakob
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu