recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun + CAM-modul = muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun + CAM-modul = muligt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun + CAM-modul = muligt?
    Sendt: 27-December-2011 kl. 14:06
Jeg har en Mac Mini 2011 som fungerer som mediecenter.

I den forbindelse har jeg en HDHR, som hidtil har fungeret super godt til hentning af Stofa's ukodede kanaler.

Men nu kunne jeg godt tænke mig at udnytte de muligheder der ligger i at gå i den mindst mulige pakke og krydre med nogle af de pakker der er mulighed for via Zaptor.

Er det muligt at kombinere min HDHR med en eller anden kortlæser, så jeg stadigvæk har muligheden for at benytte min tuner hvor som helt på mit LAN?

Eller skal jeg ud og have fat i en anden tuner?
(Terratec, EyeTV, eller.... ??)

Min tunersoftware er EyeTV 3, hvis det har nogen relevans.

Håber der er nogen der har et indspark eller to.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 21:47
Jeg benytter mig af Haupauge wintv CI modul. Det fungerer uden problemer med Eyetv. Så du behøver ikke at købe nogen ny tuner. Dog kan der kun afkodes en kanal af gangen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 11:01
Så EyeTV-softwaren modtager i princippet bare det kodede signal og bruger derefter kortlæseren til at afkode det, så kanalen kan vises?

Jeg er lidt ny i alt det her tuner-til-mediecenter-hejs, så jeg er ikke ret godt inde i det bagvedliggende endnu :)
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 16:03
Korrekt. Eyetv modtager det kodede signal og kortlæseren afkoder det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 13:41
Super. Så har selv jeg forstået det Smile
Tak for hjælpen.
Til top
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 10:54
Hejsa Krjstoff

Vil du vende tilbage med dine erfaringer i hvordan den og HDHomerun spiller sammen? Om det er muligt at gøre det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 23:24
Jo gerne. Men der går nok lidt tid inden der kommer erfaringer. Der skal lige allokeres penge til grej
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 10:33
Jeg har stillet spørgsmålet ovre på Silicondust forum. Det kan være de kan be- eller afkræfte om det virker.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 11:51
@trenskow

Jeg kan sagtens bekræfte at det virker. Det er den måde jeg afkoder kanalerne fra Yousee.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

@trenskow

Jeg kan sagtens bekræfte at det virker. Det er den måde jeg afkoder kanalerne fra Yousee.

Fornemt. Så har jeg bestilt den :-)
Til top
staalanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:30
Hejsa,

Lidt sen på dette indlæg, dog har jeg først læst det nu.
Er der mon ikke én herinde, der kan forklare mig, om en HDHomeRun Type: HDHR3-EU virker sammen med Hauppauge WinTV CI og min Synology DS213 DSM 4.3?

Jeg har YouSee TV i huset, som jeg gerne vil kunne se v.hj.a. ovenstående...

Redigeret af staalanden - 05-Oktober-2013 kl. 12:32
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 03:55
Jeg har også et tillægsspørgsmål....

@kharder: Kan du optage udsendelser fra kodede kanaler?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu