|
DVB-T + CI og netværk |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2011 kl. 23:31 |
|
Hej kloge mennesker
Jeg modtager TV via min tagantenne (DVB-T) og har abonnement hos Boxer. Lige nu køre jeg med hauppauge 2*WinTV-NOVA-T-Stick + WinTV-CI (kun den ene tager kodede kanaler). Softwaren i systemet er win7+DVBViewer. Jeg har kigget lidt på nettet og set, at bl.a. Anysee(http://www.anyseedirect.eu/en/Network-Tuners/Anysee-N7TCCICRplus/flypage.tpl.html) tilbyder en tunerbox som kan sende signalet videre direkte over det lokale netværk. Lignende løsninger finder man med HDHomerun eller elgatos eyetv netstream DTT, men desværre uden support for CI til mit boxerkort. Mit nuværende setup virker umiddelbart fint, men mulighederne for at se TV på alle hjemmets computere via netværket lyder tillokkende og derudover kunne det være genialt at kunne droppe antennestikket i rummene og nøjes med enten netværksstik eller trådløst netværk. Er der nogen der erfaringer med en sådan tunerbox som kan magte de signaler vi har i DK og som har indbygget CI til mit boxerkort? Det vil naturligvis være en fordel med dualtuner/CI, så man kan optage og se samtidig eller se to kanaler samtidig, men det kan vel løses med et dobbeltkøb af box? Venlig hilsen Alexander
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor ikke bruge det du har: DVBViewer. Installer Recording Service, og du har TV på alle de klienter du ønsker
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
|
Tak for svaret: Jeg har faktisk ikke leget med Recording Service endnu, men den kræver vel, at mit mediecenter er tændt hele tiden? Jeg tænker, at en box ala anysee's trods alt må være strømbesparende, fremfor at have en computer tændt konstant. Derudover har jeg lidt problemer med signaletkvaliteten, hvilket jeg tror, skyldes for mange og for lange antenneledninger (og ikke alt for gode antenneforhold). Min router er placeret ganske tæt på husantennen, hvilket betyder, at længden af antenneledninger vil kunne minimeres til det minimale. Jeg kunne naturligvis samle en tv-server computer med Recording Service og placere den ved siden af routeren, men hvis der nu findes en box der kan gøre det for mig.
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
PC-en med dvbviewer recording service behøver ikke køre hele tiden, den kan selv vågne, når der skal optages.. Tilsvarende kan en dvbviewer klient vække PC-en med recording service, når den kan bruge f.eks. skal bruge en tuner... (WOL anvendes af klienten)
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Nej det behøver den ikke. Recording Service er netop en Service. Den vækker så den PC den er installeret på, når det er nødvendigt. Strømbesparesfunktionen sør så for at sætte PCen til dvale, når der ikke sker mere på den.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
|
DVB-T2 var også en af mine store bekymringer ved Anysee boksen. Det lyder til, at jeg så skal lege med Recording Service.
Synes at kunne læse at optagelser sker via et webinterface. Kan det så ikke længere ske via fjernkontrollen direkte i DVB-Viewer?
|
||
![]() |
||
|
|
||
||
![]() |
||
|
Man kan selvfølgelig også undlade at lade Recording Service forestå selve optagelsen. Så sørger klienten for optagelsen via den virtuelle tuner på Recording Service, og den bliver placeret der hvor klienten har specificeret det. Det kræver så at DVBViewer også kører. Jeg selv foretrækker at alt bliver på Recording Service serveren. Der har jeg så flere 2-3 tb. diske hvor alle optagelser ligger. Den er så samtidig fil og backup server server. Mit setup er beskrevet her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
|
||
||
![]() |
||
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
|
Benytter du selv S3 funktionen? Hvis ja, er det stabilt. Jeg skiftede for ca. et år siden fra WMC til DVBViewer med RS, og har været imponeret over hvor stabilt det er, faktisk så stabilt at jeg ikke rigtigt er kommet ind "under huden" på det da der ikke har været behov for at tweake. Jeg overvejer nu et setup med en dedikeret klient til DVBViewer/RecordingService, men vil også gerne undgå at den står tændt 24/7 for at optage 1-2 gange om ugen, jeg vil dog ikke gå på kompromis med stabiliteten.
|
||
![]() |
||
|
|
||
||
![]() |
||
|
MCenterFreak -> Imponerende setup - jeg er vild med dit TV-møbel.
Jeg overvejer om jeg skulle lave en decideret TV-server løsning. Spørgsmålet er så bare hvilken hardware der er nødvendigt - umiddelbart ser det ud til at du har rimeligt meget CPU-power og ram i dit setup, men det skyldes måske, at den også har andre funktioner? Som filserver/NAS så er der vist ikke behov for særlig mange kræfter (CPU/RAM), så er det vigtigste vist hvor mange harddiske der kan tilsluttes bundkortet og hvor strømbesvarende enkeltdelene er. Men hvordan forholder det sig i forhold til at skulle modtage/behandle DVB og videresende data? Kan nogen komme med forslag til hvad jeg minimum skal gå efter i forhold til CPU og ram, hvis der er tale om en decideret server, som ikke skal bruges til afspilning, men blot skal bruges til filserver og DVBViewers Recording Service? Overvejer: Asrock H61M-HVS mATX VGA/HDM Intel Core i3 2100 3.1 GHz 3MB Box S1155 HD2000 Kingston Value Ram DDR3 4GB 1333MHz CL9 Seagate Barracuda 7200.12 1000GB 32 MB SATA Linkworld Mini 7271-14U 550W Den kan fåes usamlet for små 3.000,- hos http://www.pc-lager.dk Er det overkill eller...
Redigeret af sirvival3 - 29-December-2011 kl. 20:07 |
||
![]() |
||
|
Du har ganske ret. Der kræves stort set intet. Du skal bare gå efter hvad der er mest strømsparende. Mit setup er måske overkill, og jeg har overvejet at gå det igennem. Men jeg har 10 andre projekter i gang pt.
At skulle modtage DVB data, selv i HD, kræver ikke meget. Men dit interne netværk skal være i orden. Det skal helst være kablet Gigabit.
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |