|
Mac mini som mediacenter + TV/optagelse ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
superkdx ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1069 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2011 kl. 21:06 |
Hej Alle
NU skal det være - Jeg har fået hængt min Mac mini ( Den der kom før den nye som er her nu ) - bag mit tv og alle ledninger er gemt . Udstyr : Mac mini Philips tv 9703H/12 PS3 Apple Wireless tastatur og magicpad ( Hvis det kan blandes sammen med - Evt tips og tricks ) Så hvad skal jeg bruge for, at kunne gøre følgende : - Mac mini skal bruges til at have alle mine film liggende ( Gerne med coverflow ) - Alle mine billeder liggende ( Gerne med coverflow ) - Alt mit musik liggende ( Gerne med coverflow ) - Skal kunne se tv igennem min mac mini + Optagelse ( Både kunne se Alle kanaler jeg har + HD kanaler - Gerne kunne optage HD, hvis det kan lade sig gøre, men ikke vigtigst ) - Jeg har Stofa. - Kunne tænde mac mini med Apple wireless tastatur, hvis det kan lade sig gøre ? - Eller skal den være på vågeblus ? - Splitte billede op, så der er tv og evt surf på andet billede, hvis der findes software til dette ? - Skal kunne starte min optagelse og sætte til at optage fra Iphone/ipad - Fjernstyre alt fra Iphone/ipad - Program på Dansk helst, så det er let og elegant for alle i huset Håber I har hjernen til, at knække disse behov, da jeg virkelig synes det er ved at være svært for mig, da jeg blander en masse ting sammen, når jeg søger på nettet ![]() |
|
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12 Philips HTS 9540/12 Philips SRU8015 2 x AppleTv 3 iphone 5 16 GB MacBook Pro 13" Apple Time Capsule 2TB 2 x Airport Express |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ikke har kort til stofa så kik på elgato eyeTV hybrid. Software til at styre film er enten plex eller xbmc.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
Det bliver nok en udfordring at få alt som du gerne vil have det.
Jeg leder stadig efter den perfekte løsning, som frue også kan finde ud af. De største udfordringer for mig at se er * At der på ikke er et mac-program som kan det hele - så jeg er nød til at skifte mellem XBMC og EyeTV i fuldskærm. Vha. remote buddy kan Apples remote kodes, så det kan gøres enkelt. Jeg overvejer at investere i en Harmoni One * At få den til automatisk at gå i standby, når der ikke længere er behov for at den kører. Det med at vågne op fra standby går derimod glimrende. Fx hvis Apple Remote app aktiveres, eller der skrives ud fra iPhone. * At det er og bliver en Computer, det bliver sgu aldrig ligeså simpelt som min gamle KISS Jeg kan ikke eksperimenteret med Windows på Mac Mini'en, men har hørt at andre har mere held med en komplet løsning. Det setup jeg bruger pt. består af: * Tuner: HDHomeRun (Dobbelt DVB-C tuner, netværkstuner). Virker fint med Stofa, når man har fundet ud af at sætte den rigtig op * TV og optagelse: EyeTV3 (følger med elgato tuner) incl. EyeTV app * Afspilling af video-filer: XBMC (klarer flere formater i forhold til Plex) Har god eyeTV integration, så hvis man kan undvære live tv og nøjes med at programmere optagelser via EyeTV App til iPhone, så kan man nok undgå at skulle skifte væk fra XBMC i fuldskærm. Ihvertfald ind til disken er fuld, og man skal slette noget :-) * Musik: iTunes betjent via iPhone (Apples Remote App). EyeTV og XBMC er sat op til at sende lyd ud via HDMI, mens iTunes gå via lydudgangen, så der kan spilles musik i køkkenet, mens ungerne ser en film. * Viaplay og cdon: Safari :-) * Betjening: Remote Buddy og den lille Apple remote og ellers Lions skærmdeling fra MBP (har intet tastatur eller mus tilsluttet) * AirPrint: AirPrintActivator. Mvh Christian
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Jeg har også et Mac Mini Mediecenter med OS X Lion i dag, der ser ud som følgende:
- Alle film og billeder ligger på eksterne Firewire 800-disks (reelt SATA-diske i enclosures med firewire 800, da det var væsentlig billigere da maskinen skulle bygges). - Tuner: HD Homerun. - TV og optagelse: Eye TV 3.0 (EyeTV-app på iPhone/iPad, så jeg kan se mine tv-kanaler når jeg er på farten). - Mediecenter software: Plex (pga. fantastisk integrering med iPad og iPhone både over LAN og streaming over myPlex). - Musik afspilles fra min iPhone/iPad via Airplay til min Airport express, som sidder direkte i min receiver. Så slipper jeg for at have mediecenteret tændt, når jeg vil høre musik. - Fjernbetjening: Harmony One + Remote Buddy-software på Mini'en (sørger for skifte mellem Plex og EyeTV-softwaren og ændring af button layout på min Harmony når der skiftes mellem de to. Kan også sættes op til on/off på Mini'en). - Fjernstyring over WAN: LogMeIn-app til iPhone/iPad. - Fjernstyring over LAN: Skærmdeling på Macbook Pro. Eller alternativt Mocha VNC Lite (fordi jeg ikke har fået LogMeIn til at fungere over LAN endnu) på iPad/iPhone hvis MBP'en ikke lige er inden for rækkevidde. Det var vist det hele ![]() Redigeret af Krjstoff - 30-December-2011 kl. 14:00 |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Har nogen prøvet en Samsung Tab 1000 med Android app: Eyedtv fra Softpersimmon ?
Jeg har sat Macmini op med Eyetv 3.0. Vil nødig ud og anskaffe Ipad hilsen
|
|
smedev
|
|
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
Hej
Jeg har købt programmet EyeDTV Pro (ca 25 kr) men har ikke rodet så meget med det endnu. Indtil videre har jeg kun fået Connection Timeout når jeg har prøvet. Måske det er firewall indstillinger der gør det. Håber at programmet kan tilgå eyetv udefra. Det havde jeg stor glæde af, da jeg havde ipad og tilhørende eyetv program. Skal nok komme med en opdatering. mvh
|
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Min MacMini med eyetv kan ikke se min HDHomerun på samme lan.
Hvordan kan det mon være ? Kører fint med Elgato 2 kanal tuner. Hilsen Steen
|
|
smedev
|
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
@smedev: kan du se den med "HDHomeRun config"?
|
|
![]() |
|
Ja det kan jeg, men jeg har lige læst i en Homerun forum, at de kan ikke sameksistere
med Elgato tunere. |
|
smedev
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
HDHR prime er IKKE relevant...... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |