recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt lyd i hjemmet??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt lyd i hjemmet??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
linding Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér linding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt lyd i hjemmet??
    Sendt: 02-Januar-2012 kl. 22:37
Hej...

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere lyden i hjemmet???
Lige nu har jeg bare et "billigt" phillips suroundsound som er koblet til tv'et... Men efter julen har jeg fået mig en iphone, ipad og apple tv... i kælderen har jeg en readynas duo med squezzebox server (bruger dog ikke nas'en til det pt.)

Kunne godt tænke mig lave så jeg kan få en højtaller i køkkenet, bad, soveværelset mm.
Har kigget på squezzebox og airplay, men ved airplay er jeg nød til at købe en air express og en aktiv højtaler til hver højtaller er det ikke korrekt forstået?
Nogle steder har jeg mulighed for at trække kabler andre steder er det nød til at være trådløs...

Er det andre løsninger? Hvad hvis jeg evt. en gang kunne tænke mig at opgraere surround systemmet i stuen, så det også kunne kobles på systemmet...

Mvh
Linding
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 22:54
Der er Sonos, som er en dyrere udgave af SqueezeBox. Ligesom der findes andre dyrere alternativer.

Er der nogen grund til du ikke vil have SqueezeBoxes rundt omkring i huset? For det lyder da som om at SB Radio og SB Touch ville passe perfekt til dine behov. Du kan endda købe et par SqueezeBox apps til din iPhone og iPad og får dem til at spille musik også.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
linding Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér linding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 00:43
Nej nej sqeezebox kunne sagtens være aktrativt for mig, har det på min nas, men bruger det bare ikke lige nu da jeg ikke har nogle højtaler at koble det på... kan jeg få mit nuværende surround koblet på min sqeezebox? og hvis ville have 2 højtaler i køkennet (kan godt trække kabel til dem) og 1 i badeværelset (kan ikke trække kabel, skal være trådløst) Hvordan ville setup'et se ud med det hele, hvad skal jeg bruge?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 20:15
Hvis dit surround anlæg i stuen har en digital eller en analog indgang så kan en SB Touch levere musikken til den. Der hvor du vil have to højtalere vil jeg foreslå en SB BOOM (Den laves godt nok ikke mere, men der er flere der forhandler den på nettet). De steder hvor du kun har brug for en højtaler er SB Radio løsningen. Alle enheder kan køre med kabel eller trådløst.

Jeg har selv en blanding af dem alle og nogen kører på kabel og andre trådløst.

Der er to ting der skal være opfyldt for at du undgår problemer:
1. Din NAS må ikke kører trådløst. Den skal være kablet, for ellers for den trådløse router for meget at lave.
2. Der skal være en god trådløs forbindelse, der hvor du vil køre trådløst. Og det at din bærbar virker i badeværelset er ikke nogen garanti.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu