recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpelt og godt program til at hente videofilerne.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpelt og godt program til at hente videofilerne.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpelt og godt program til at hente videofilerne.
    Sendt: 03-Januar-2012 kl. 06:29
Hej.

Er der nogen, der kender et godt, simpelt at bruge og gerne gratis program (engelsk), som på enkel vis kan overføre videofilerne fra videokamera til computer. Det enkleste ville nok være at programmet automatisk henter filerne i deres originale format. Så f.eks. med et MiniDV videokamera hentes filerne i DV-formatet. Det skal være muligt på enkel vis selv at vælge hvor på computeren filerne skal gemmes. Filerne skal kunne afspilles med Windows Media Player ved simpelt dobbeltklik på den enkelte fil. Det skal kunne fungere på Windows XP.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 07:17
Er det ikke bare drag and drop, ligesom med alle andre filer?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 07:44
Nej, ikke når de er på et MiniDV bånd...  Wink

Thorvald.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 08:06
Windows Movie Maker kan hente optagelser på bånd ind, det kræver dog at man lige selv klikker et par gange med musen.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 08:17
Jeg synes ikke Windows Movie Maker fungerede særligt godt. Jeg har prøvet. Første gang gjorde den det ikke rigtigt og jeg fik ikke mulighed for selv at vælge indstillinger. 2. gang gjorde den, men filen der ligger på computeren er én fil i stedet for en fil pr. videoklip.

Thorvald.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:15
Thorvald - Selvfølgelig er det een fil, når det er bånd du snakker om (DV). Alternativ skal du finde et program som kan genererer en fil, hvergang en ny optagelse genkendes, (også kaldet kapitel) men det er en tricky måde at gøre det på. Normalvis importere man hele båndet (eller manuelt starter/stopper, hvor man nu vil), og så genererer man sin film ud fra "hoved" AVI filen i forskellige klip.

Jeg bruger Pinnacle Studio 12, (ikke gratis) som video editor.

MovieMaker kan, såvidt jeg husker, ikke inddele i kapitel.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 15:59
Jeg mener nu det er ret almindeligt at videoredigerings programmet genkender start/stop af optagelser, men det kan selvfølgelig være jeg bare har været heldig med de programmer jeg har brugt hidtil (Roxio, Ulead og TMPGenc).

Thorvald.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg mener nu det er ret almindeligt at videoredigerings programmet genkender start/stop af optagelser, men det kan selvfølgelig være jeg bare har været heldig med de programmer jeg har brugt hidtil (Roxio, Ulead og TMPGenc).

De programmer du nævner, laver de en fil for hvert kapitel, eller gør de ikke som Pinnacle, at de laver en index/scene fil, som så fortæller hvor start/stop er i AVI filen?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 03:24
I hvert fald TEMPGenc kan importere DV-båndet sådan at det er de enkelte filer der kommer til at ligge på computeren. Husker ikke rigtig hvordan det forholdt sig med Roxio og Ulead, det er lang tid siden jeg har brugt dem - men det er muligt at det kun var i selve programmet at de enkelte videoklip blev detekteret.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu