recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE stopper i EPG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE stopper i EPG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MCE stopper i EPG
    Sendt: 06-Januar-2012 kl. 10:52
Hej med jer,

Jeg har et Windows 7 mediecenter, hvor jeg har et lille "problem", som nærmere er et irratationsmoment. Når jeg springer runder i programguiden eller jeg tjekker andre kanaler i live tv ved brug af programguiden har mit mediecenter tendens til at låse i 30-40 sekunder (live tv billedet kører stadig og jeg kan sagtens rykke med eksempelvis musen). Problemet er ikke konstant, men kommer ofte et par gange henover en aften. Er næsten sikker på, at problemet altid opstår i forbindelse med programguiden.

Jeg har data fra ontv og nrossens grapper program. Kører med 4x Digital Devices DVB-C tunere emulerer DVB-S.

På forhånd tak.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 11:36
Så er det ikke kun mig som har det problem :) har ingen løsning, men den gør det samme på 2 ud af mine 3 computere.. dog mest udtalt på den computer som er 64bit...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Så er det ikke kun mig som har det problem :) har ingen løsning, men den gør det samme på 2 ud af mine 3 computere.. dog mest udtalt på den computer som er 64bit...
Jeg kører BTW 32bit på den PC.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Hej med jer,

Jeg har et Windows 7 mediecenter, hvor jeg har et lille "problem", som nærmere er et irratationsmoment. Når jeg springer runder i programguiden eller jeg tjekker andre kanaler i live tv ved brug af programguiden har mit mediecenter tendens til at låse i 30-40 sekunder (live tv billedet kører stadig og jeg kan sagtens rykke med eksempelvis musen). Problemet er ikke konstant, men kommer ofte et par gange henover en aften. Er næsten sikker på, at problemet altid opstår i forbindelse med programguiden.

Jeg har data fra ontv og nrossens grapper program. Kører med 4x Digital Devices DVB-C tunere emulerer DVB-S.

På forhånd tak.

Jeg tror at problemet har at gøre med småfejl i Guide Data eller mere specifikt den måde XMLTV data parses til mfx på af, nrossens program. Personligt har jeg droppet programmet da det med en uges mellemrum ca., fucker databasen.

Interessant er det at performance af guiden er mærkbart bedre når der ikke fyldes noget i af Nrossens program. Jeg ved godt at det ikke er en løsning til dig, men DVBlinks XMLTV parser er altså meget bedre og nemmere at styre, selvom du ikke har samme kontrol.

Man kan evt eksperimentere med en automatisk oprydning i databasen og en reimport af data...Hvordan man specifikt skal gøre det kan jeg ikke sige helt præcist....Men udgangspunktet må være en bat der kan slette ældre *.epg_XX i programdata\ehome\

Ovennævnte vil give mening et stykke hen af vejen i min optik....Om det er en løsning det ved jeg ikke... Men jeg har lidt på fornemmelsen at problemet sker fordi at den aktuelle EPG fil parses efterfulgt af backups når du tilgår Guide og at dette giver performance issues. (Der ligger op til 4 backups)
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Hej med jer,

På forhånd tak.

Jeg tror at problemet har at gøre med småfejl i Guide Data eller mere specifikt den måde XMLTV data parses til mfx på af, nrossens program. Personligt har jeg droppet programmet da det med en uges mellemrum ca., fucker databasen.

Interessant er det at performance af guiden er mærkbart bedre når der ikke fyldes noget i af Nrossens program. Jeg ved godt at det ikke er en løsning til dig, men DVBlinks XMLTV parser er altså meget bedre og nemmere at styre, selvom du ikke har samme kontrol.

Man kan evt eksperimentere med en automatisk oprydning i databasen og en reimport af data...Hvordan man specifikt skal gøre det kan jeg ikke sige helt præcist....Men udgangspunktet må være en bat der kan slette ældre *.epg_XX i programdata\ehome\

Ovennævnte vil give mening et stykke hen af vejen i min optik....Om det er en løsning det ved jeg ikke... Men jeg har lidt på fornemmelsen at problemet sker fordi at den aktuelle EPG fil parses efterfulgt af backups når du tilgår Guide og at dette giver performance issues. (Der ligger op til 4 backups)
Lige præcis - har ikke været hjemme nogle dage og igår, satte jeg mig ned, for at tune de nye Stofa kanaler ind. Jeg gik i eHome og slettede de gamle konfigurationsfiler, importerede transponderfilen fra Digital Devices driver, lavede en frisk konfiguration i MC, importerede EPG fra nrossens program samt parrede dem med kanalerne. Nu er problemet væk, men vil sikkert komme igen efter kort tid.

Dog er det meget sjældent, at jeg oplever at databasen fucker..

Det kunne være man skulle prøve noget Big screen eller andet..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu