recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet billede? Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet billede? Hjælp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet billede? Hjælp
    Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:36

Hej med jer!

Jeg har købt en Panasonic BD afspiller til at erstatte min Playstation 3 til filmafspilning. Det forløb fint, jeg tog hdmi stikket fra min PS3 (der var forbundet til HDMI2 i min Onkyo receiver).
Alt spillede...
Så ville jeg sætte min PS3 til da jeg også stadig vil kunne spille spil. Her tog jeg så et HDMI kabel og satte i Onkyoens HDMI4 (Game) og direkte i min PS3.
Jeg kan høre at der er lyd, men jeg får intet billede? Hjælp, hvad gør jeg forkert??? (Og ja, jeg ar sat TV'et over på HDMI4 :-)

Håber på hurtig hjælp!

Venligst
Strange

Redigeret af Strange - 06-Januar-2012 kl. 13:11
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:26
Har du haft enhederne helt slukket under manøvrerne med at skifte stik. Altså ikke bare på standby ?

Redigeret af Kampus - 06-Januar-2012 kl. 13:27
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:41
Ja, Hovedafbryderen har været slået fra.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:08
Tror jeg har løst det, men forstår ikke helt hvorfor det er sådan:

Jeg har et hdmi kabel i hdmi 2 porten på mit tv som går ned til min onkyo 608.
Derudover har jeg et hdmi kabel fra min Pana BD afspiller ned til min Onkyo 608 (BD/DVD porten)
Desuden har jeg et hdmi kabel fra min PS3 ned til min Onkyo 608 (Game porten).

Jeg troede jo så at jeg skulle have mit tv på HDMI2 når det var Blu-ray jeg ville se og HDMI4 når det var PS3 jeg ville spille.

Men jeg kan se at begge ting kører over HDMI2 - er det fordi at det ene kabel jeg har fra tv til Onkyo styrer det hele?

Tillægsspørgsmål: Når jeg skifter fra BD/DVD til Game på Onkyoens fjernbetjening kan jeg ikke slukke receiveren med fjernbetjeningen unden at jeg først trykker på knappen receiver - hvorfor ikke?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:18

Det er jo logisk nok, at når der kun er et kabel fra din Reciver til TVet, og det så er sat i et givet input, så er det kun den forbindelse der kan bruges, når alt er tilsluttet via Reciveren. Der er så ikke tilsluttet noget i de øvrige porte, og derved er der intet signal til dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 17:20
Ja, det kan jeg godt se. Men hvad med det med fjernbetjeningen?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:06
Det vil jeg tro skyldes, at Remoten ikke er i Reciver mode.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:06
Det vil jeg tro skyldes, at Remoten ikke er i Reciver mode.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 20:10
Jo, det er jo kun når der skiftes over til et andet input (Eksempelvis game). Så skal man trykke receiver for at den kan slukke... Der må være en grund til det, men kan ikke lige komme på det.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jo, det er jo kun når der skiftes over til et andet input (Eksempelvis game). Så skal man trykke receiver for at den kan slukke... Der må være en grund til det, men kan ikke lige komme på det.

Hvis der ikke er en decideret Reciever Power knap, vil jeg give Radiomanden ret. Så er det fordi den ikke længere sender receiverens power signal, men signalet til power for den enhed, der nu engang er knyttet til pågældende indgang (Game, BD osv.).

/Mark
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 19:26
Jamen der er jo en knap på fjernbetjeningen der hedder receiver og derudover er der så den almindelige tænd/sluk knap?
Hvad mener du med signal til power for enheden? Game, BD/DVD osv. er jo noget der alt sammen er i samme enhed = receiveren?

Redigeret af Strange - 09-Januar-2012 kl. 19:27
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jamen der er jo en knap på fjernbetjeningen der hedder receiver og derudover er der så den almindelige tænd/sluk knap?
Hvad mener du med signal til power for enheden? Game, BD/DVD osv. er jo noget der alt sammen er i samme enhed = receiveren?

Power knappen er antageligt "kontekst"afhængig, forstået på den måde, at hvis du trykker på BD knappen, vil den sende tænd/sluk til det mærke BD afspiller, der er indkodet i fjernebetjeningen.

Sådan er det f.eks. på Pioneer fjernbetjeninger. De har så valgt også at sætte en dedikeret power-knap til forstærkeren, som altid tænder/slukker for den, uanset hvad jeg har valgt af enhed. Andre knapper, f.eks. taltasterne (0-9) styrer den enhed, der er aktiv.

/Mark
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu