recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra Windows til OS X med HDHomeRun
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra Windows til OS X med HDHomeRun

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra Windows til OS X med HDHomeRun
    Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:34
Jeg overvejer at skifte fra Windows til OS X. Tidligere har jeg været fan af Microsoft, men på det seneste er jeg kommet til at kunne lide Apple's bedre brugervenlighed. Og nu, hvor en af mine diske er stået af, bliver overvejelserne mere konkrete.

Mit nuværende setup:
  • CPU: Intel Core 2, 2.4GHz
  • RAM: 3GB
  • Tuners: 2 stk (4 ialt) HDHomeRun dual-tuners. Så vidt jeg kan gennemskue, så er det næstnyeste model med 2 stk coax-connectors i hver.
  • TV udbyder: YouSee DVB-C
  • EPG udbyder: OnTV Pro
  • En Synology NAS, hvor jeg flytter optagelser hen, når min PC's disk løber fuld. 'Recorded TV' peger derfor både på lokal disk og netværks-share. Samme gælder for musik og fotos.

Spørgsmål:
  1. Går jeg glip af noget, hvis jeg skifter til OS X?
  2. Jeg hører noget om at HDHR tuners ikke kan bruges individuelt? Kan det passe?
  3. Kan jeg optage 4 udsendelser samtidigt på OS X?
  4. Hvordan håndteres EPG data, nu hvor YouSee's data jo er ubrugelige?
  5. Kan OS X's TV applikation også vise en fælles oversigt over udsendelser fra lokal disk og fra netværks-share?
  6. Andet jeg bør overveje?

På forhånd tak for inputs

Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 23:07
Jeg har bruger en mini med Lion, Eyetv og Plex til at styre mit mediecenter.
  1. Går jeg glip af noget, hvis jeg skifter til OS X? (Det vil jeg ikke mene. Der er selvfølgelig en del ting som bliver gjort på en anden måde og nogle nye valg man skal lave.)
  2. Jeg hører noget om at HDHR tuners ikke kan bruges individuelt? Kan det passe? (Hvad mener du med individuelt? Eyetv har en anden måde at styre tunerne, de bliver ikke låst på samme måde som Windows gør. Derfor kan det godt give nogle udfordringer hvis du har både Windows og Lion.)
  3. Kan jeg optage 4 udsendelser samtidigt på OS X? (Sagtens. Du kan også optage flere der ligger på samme mux. Dette er en af de ting som ikke er helt så gennemtænkt i Eyetv som i mange af de programmer der findes til Windows.)
  4. Hvordan håndteres EPG data, nu hvor YouSee's data jo er ubrugelige? (Du kan uden problemer bruge Ontv. Det gør jeg selv.)
  5. Kan OS X's TV applikation også vise en fælles oversigt over udsendelser fra lokal disk og fra netværks-share? (Da Os X i bund og grund er et BSD(linux) system, så kan det sikkert gøres muligt. Muligvis med et symbolsk link. Men det er ikke en løsning der er supporteret af Eyetv.)
  6. Andet jeg bør overveje? (Integrationen mellem programmerne er endnu ikke lige så god som på Windows. Man er nød til at skifte mellem programmerne selv. På den anden side, så sker der en hel del på området, syntes jeg, så jeg tror ikke det varer længe før der sker noget. Et andet punkt er, at der enten skal bruges en ekstern IR modtager eller et program som Remote Buddy til at styre fjernbetjeningen.)
Dette er lige hvad jeg kan komme i tanke om.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu