|
Er HTPC og MCE Mediecentere ved at være dødsdømt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr.NiceGuy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2012 kl. 00:56 |
Hej Alle ! Jeg er absolut ikke expert eller lign. så undskyld mig hvis mit spørgsmål er helt i hegnet, men sagen er den at mit elskede mediecenter der IKKE er forberedt for DVB-T2 snart ikke længere vil kunne modtage hverken TV2 eller DR for den sags skyld. Jeg begyndte at kigge efter hvilket TV-kort jeg så skulle have i maskinen, og blev bestemt ikke klogere herpå. Indtil jeg faldt over følgende på digital.tv: Boxer HDTV på HTPC Betyder dette ikke reelt at tiden er løbet fra HTPC'en og MCE Mediecenteret? Som jeg læser dette, så får jeg det IKKE til at spille optimalt igen? Hvad er løsningen så istedet?
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at give det lidt tid - vil undre mig, hvis ikke der sad nogle producenter som kommer på banen...
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Der kommer vel bare noget hard-/software som kan klare dette.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Man kan også se på som at DVB-T2 er tabt domaine for HTPC-en.
Tilbage er Canal digital via parabol og kabel (hvis kan få det).
Waoo er vist også en mulighed stadig.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Det er CI+ som er det tabte domæne indtil videre, ikke DVB-T2 som sådan. Du har FTA DVB-T2 i UK. Godt nok med noget EPG/SI DRM-like "kryptering" som er lidt generende for ikke-godkendte enheder, men det er ikke noget problem at omgå det. Video og audio streams er uden kryptering på UK FTA DVB-T2. Omvendt kan CI+ ondskaben også sprede sig til DVB-T, DVB-C, DVB-S2 (betalingskanaler), gud forbyde det. Så vidt jeg ved er det allerede sket nogle steder. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |