recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 og DR2 via dvb-t - ingen lyd i MP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR1 og DR2 via dvb-t - ingen lyd i MP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR1 og DR2 via dvb-t - ingen lyd i MP
    Sendt: 12-Januar-2012 kl. 11:14
Hejsa

Er jeg mon den eneste der mangler lyden i Mediaportal ?

Jeg har naturligvis prøvet at slette kanalerne og scannet dem ind igen. Same same.

Umiddelbart skulle de vel bruge nøjagtig samme codec som DR HD nu, og DR HD fungerer fint som altid.

Edit: Det virker som om lyden lige kommer et milisekund når man starter en udsendelse eller optagelse. Underligt.

Redigeret af confused - 12-Januar-2012 kl. 11:21
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 12:42
Synes jeg har set noget med en PCM-bug introduceret i 1.2.2 - prøv at checke forummet.

mvh

Redigeret af langben - 12-Januar-2012 kl. 13:53
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChriZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:23

Du skal ud og have fat i DivX AAC Codec... desværre! det er eneste måde jeg har fået skidtet til at fungere på... spøjst at Ramasjang/HD/K muxet kører fint mens DR1+DR2 muxet åbenbart kører en anden standard AAC som Monogram ikke kan decode... endnu...

Så: Løsningen her var at downloade divx+ (du kan nøjes med at installere codecs og husk at vælge ALT andet fra i installationen hvad de ellers gerne ville installere på din computer), og vælge DivX AAC Codec som dit AAC Codec i TV-opsætningen...

edit: her er tråden der fik mig på rette spor:

/Christian

Redigeret af ChriZ - 12-Januar-2012 kl. 14:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:47
Tak for svaret I 2, og især tak til ChriZ der kom med løsningen - nu funker det Smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:49
Samme her. Jeg har også kun kunne få DivX AAC Codec til at virke.

Læs evt:

Tror også Divx er det eneste der kan dekode "he aac 5.1" som drhd også sender med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Tror også Divx er det eneste der kan dekode "he aac 5.1" som drhd også sender med.

Nej den holder ikke - DR HD har hele tiden funket hos mig, med Monograms AAC codec Wink
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nej den holder ikke - DR HD har hele tiden funket hos mig, med Monograms AAC codec Wink

2.0 har virket fint med monogram, men tror ikke 5.1 har virket?? ikke hos mig i hvert fald.

EDIT: De sender jo 2 lydspor man kan vælge imellem..

Redigeret af stefanb - 12-Januar-2012 kl. 15:00
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 15:01

2.0 har virket fint med monogram, men tror ikke 5.1 har virket?? ikke hos mig i hvert fald.

Ahhh nej det er nok dér forskellen ligger - jeg bøjer mig i støvet Big smile
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 15:08

Ahhh nej det er nok dér forskellen ligger - jeg bøjer mig i støvet Big smile

Helt i ordenSmile. Jeg fandt også først ud af det her for nyligt da jeg dumpede lydtesten i hd testen på drhd.
Men med divx og ffdshow så funker det bare.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 19:26
For dem der bruger SAF - nyeste version af LAV filters virker også fint her (installeres bla ved nyeste version af onlinevideos-plugin'et).
Til top
2thor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2010
Sted: denmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:02
Havde samme manglende lyd her! TAK for Divx tippet, nu er der lyd hvis bruger "preview" i tv-server config.

MEN i MP er der desværre hverken billede eller lyd, og MP fryser! (dog uden at være "svarer ikke" i jobliste).

Billede forsvandt efter jeg i går opdaterede driver til tunerkort (hauppauge hvr 1300), og MP har tilsyneladende mistet forbindelse til server (epg virker)

Nogen der har et bud på hvor/hvordan jeg fejlsøge?

OPDATERING:

Lader til at det fungerer nu! I forsøget på at få lyd på DR 1-2 havde jeg, udover opdatering af tunerdriver, ændret "audio renderer", hvilket åbenbart fik mp til at fryse!

Redigeret af 2thor - 12-Januar-2012 kl. 21:10
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu