|
DR1 og DR2 via dvb-t - ingen lyd i MP |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2012 kl. 11:14 |
|||
Hejsa
Er jeg mon den eneste der mangler lyden i Mediaportal ?
Jeg har naturligvis prøvet at slette kanalerne og scannet dem ind igen. Same same.
Umiddelbart skulle de vel bruge nøjagtig samme codec som DR HD nu, og DR HD fungerer fint som altid.
Edit: Det virker som om lyden lige kommer et milisekund når man starter en udsendelse eller optagelse. Underligt.
Redigeret af confused - 12-Januar-2012 kl. 11:21 |
||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||
![]() |
||||
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Synes jeg har set noget med en PCM-bug introduceret i 1.2.2 - prøv at checke forummet.
mvh
Edit: Fandt lige tråden: http://forum.team-mediaportal.com/bugreports-74/1-2-2-tv-sound-problems-103877/ Redigeret af langben - 12-Januar-2012 kl. 13:53 |
||||
![]() |
||||
ChriZ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
|||
Du skal ud og have fat i DivX AAC Codec... desværre! det er eneste måde jeg har fået skidtet til at fungere på... spøjst at Ramasjang/HD/K muxet kører fint mens DR1+DR2 muxet åbenbart kører en anden standard AAC som Monogram ikke kan decode... endnu... Så: Løsningen her var at downloade divx+ (du kan nøjes med at installere codecs og husk at vælge ALT andet fra i installationen hvad de ellers gerne ville installere på din computer), og vælge DivX AAC Codec som dit AAC Codec i TV-opsætningen... edit: her er tråden der fik mig på rette spor: /Christian
Redigeret af ChriZ - 12-Januar-2012 kl. 14:24 |
||||
![]() |
||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|||
Tak for svaret I 2, og især tak til ChriZ der kom med løsningen - nu funker det
![]() |
||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||
![]() |
||||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
|||
Samme her. Jeg har også kun kunne få DivX AAC Codec til at virke.
Læs evt: Tror også Divx er det eneste der kan dekode "he aac 5.1" som drhd også sender med.
|
||||
![]() |
||||
|||
Nej den holder ikke - DR HD har hele tiden funket hos mig, med Monograms AAC codec
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
|||
2.0 har virket fint med monogram, men tror ikke 5.1 har virket?? ikke hos mig i hvert fald. EDIT: De sender jo 2 lydspor man kan vælge imellem..
Redigeret af stefanb - 12-Januar-2012 kl. 15:00 |
||||
![]() |
||||
|||
Ahhh nej det er nok dér forskellen ligger - jeg bøjer mig i støvet
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Helt i orden ![]() Men med divx og ffdshow så funker det bare.
|
||||
![]() |
||||
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
|||
For dem der bruger SAF - nyeste version af LAV filters virker også fint her (installeres bla ved nyeste version af onlinevideos-plugin'et).
|
||||
![]() |
||||
2thor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-September-2010 Sted: denmark Status: Offline Point: 16 |
|||
Havde samme manglende lyd her! TAK for Divx tippet, nu er der lyd hvis bruger "preview" i tv-server config.
MEN i MP er der desværre hverken billede eller lyd, og MP fryser! (dog uden at være "svarer ikke" i jobliste). Billede forsvandt efter jeg i går opdaterede driver til tunerkort (hauppauge hvr 1300), og MP har tilsyneladende mistet forbindelse til server (epg virker) Nogen der har et bud på hvor/hvordan jeg fejlsøge? OPDATERING: Lader til at det fungerer nu! I forsøget på at få lyd på DR 1-2 havde jeg, udover opdatering af tunerdriver, ændret "audio renderer", hvilket åbenbart fik mp til at fryse! Redigeret af 2thor - 12-Januar-2012 kl. 21:10 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |