recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer tv kun dekodning på en tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer tv kun dekodning på en tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rantzauer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rantzauer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer tv kun dekodning på en tuner
    Sendt: 13-Januar-2012 kl. 09:14
Hej

Meget kort så har følgende setup.

1 "Server" med windows 7 32bit.  Diigtal Devices Octopus tv tuner med 2 tunere og et ci modul. (har en ekstra tuner og ci modul liggende, så jeg skulle kunne komme op på 4 tunere og 2 ci moduler.
Jeg bruger 4therecord.eu 's software som jeg er super glad for.

Mine klienter er bygget på openelec+pvr built med det nyeste 4therecord plugin installeret, det er super dog mangler plugin stadig lidt fin pudsning, men det køre ret godt og 4therecord har gjort et super job for at få det til at virke i xbmc-linux.

Mit problem er at man nu vil have penge for tv2 og jeg har købt et boxertv tv2kort, som jeg har sat i mit ci modul. Ci-modulet skulle kunne decode til 2 tunere, men jeg kan kun få det til at virke på en tuner. Så tuner 2 mangler tv2 kanalen.
Er der nogen andre der har erfaringer enten med at decode  boxertv til flere tunere fra et ci modul, eller som også bruger digital devices og et ci-modul og godt kan dekode til de 2 tunere fra 1 ci-modul (signalet behøver ikke komme fra boxer). Så jeg kan finde ud af om det er boxertv der er problemet eller om det er ci-modulet der driller eller noget helt andet.

Mvh Rantzauer

Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:01
Mig bekendt understøtter ingen af Boxer´s CAM to tunere. 

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rantzauer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 23:46
Hej

Det er sgu' nedtur hvis du har ret i det. Arhh hvor er jeg nogen gange træt af at bo ude på landet, hvor man næsten ingen valgfrihed har, når det kommer til tv, internet og telefoni.....
Troede egentlig ikke det var ca-kortet der styrede dette,  men at det var ci-modulet der bestemte hvor mange det kan dekode, men det er så åbenbart begge.

Tak for info. 
Skulle der nu være nogen der afligevel er stødt på et boxer-ca-modul der kan bruge til 2 tunere, så vil jeg ekstremt gerne høre om det.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Rantzauer Rantzauer skrev:

Hej

Arhh hvor er jeg nogen gange træt af at bo ude på landet, hvor man næsten ingen valgfrihed har, når det kommer til tv, internet og telefoni.....

Det har du vel ikke helt ret i. Det er som regel kun dem der bor i hus der har mulighed for Parabol, og dermed den maksimale valgfrihed mht. TV.
Mht. til telefoni, så bor jeg i Hørsholm, og der er absolut ingen mobildækning hvor jeg bor.

Så alt ialt,er du vel ikke dårliger stillet end en "byboer"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 09:51
Det kan ikke udelukkes at der skulle findes et viacess CAM som kan klare dette multi dekrybtering for digtial devices.

Der ser ud til at findes CAM fra flere fabrikanter, smit og neotin.

Også CI+ CAM kunne måske være en mulighed, ikke fordi det er CI+ men at det måske indeholder noget andet kode eller måske er hurtigere... (skal kunne udføre mere)

Boxer kan også klares ved helt banalt at købe ekstra kort, som er engangs investering på 300,-
Det kræver desvære så et CI-interface pr. tuner.

Redigeret af avh - 14-Januar-2012 kl. 10:04
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 11:36
Så vidt jeg kan læse i OP er der tale om et boxer tv2 kort. Så 300 for et kort mere er ikke en løsning. Han skal købe en komplet tv2 pakke mere for at få et kort mere......

"Bemærk
Boxer TV 2-kortet er et stand-alone produkt og ikke en af Boxers Basispakker. Du kan derfor ikke tilkøbe Extra Kort, Tilvalgskanaler og Tilvalgspakker. Hvis du ønsker flere betalingskanaler, skal du i stedet vælge en af Boxers Basispakker."
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:05
Jeg har prøvet både SMIT og Neotion, og ingen af disse kunne tage to tunere. Så vidt jeg husker har neotion svært nok ved en tuner.

I forhold til CI+ CAM´s tror jeg man skal passe på. Syntes at have stødt på problemstilling omkring at smartcard ikke bliver opdateret, dvs. efter udløb af den dato der ligger på smartcard skal CAM over i en anden enhed for at opdatere kort.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:15
Egentlig mystisk, at softwaren vil bruge to tunere, når to klienter vil se samme kanal. Principielt kan det dekodede signal jo bare sendes til begge klienter, så det burde ikke være nødvendigt at tune det ind og dekode det to gange. Men sådan er det tilsyneladende ikke. Har du prøvet at spørge på 4therecords forum?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rantzauer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:39
Hej alle

Tak for alle jeres input.

Det er korrekt at der er tale om decideret tv2 kort, vi har aldrig haft brug for mere end de gratis kanaler, vi kan ikke nå at se det vi optager på disse i forevejen. Men at undvære tv2 kunne vi alligevel ikke. At opgradere til en større pakke, eller betale for endnu et tv2 kort er derfor ikke lige 1. valg.

Kan også være at jeg kan klare mig med kun en tuner, der kan tage tv2 for nu. Det er jo sjældent at jeg optager på tv2 og ser den samtidig.  Jeg havde bare ikke fra start forventet at jeg ville få problemer med at dekode til de 2 tunere, når ci modulet understøttede det. Men det er vist mig der ikke har gjort mit forarbejde godt nok :-)

Tjekker nok4therecords forum ud, angående dekodningen som du omtaler huntiedk. 

Tak for et godt forum.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 23:41
Jeg forstår heller ikke det med de 2 tunere. Softwaren tolker basalt set bare en datastrøm, dekrypterer den evt. og gemmer så strømmen som en fil (optagelse eller timeshift), hvorefter filen er frit til gængelig for et antal klienter.

Optager man 2 programmer efter hinanden, og ses programmerne samtidig på en klient, er det jo stadig den samme datastrøm, der skal håndteres, og evt. gemmes i flere forskellige filer.

Jeg er ret sikker på at både DVBViewer og Mediaportal kan klare opgaven. Jeg tvivler lidt mere på Argus (altså 4therec's), men har ikke den store erfaring med denne.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu