|
MAc mini - eller den nye Samsung blue ray recorder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LeneT ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2012 kl. 13:40 |
Hmmm - jeg har brug for at kunne optage TV og kunne opbevare film og musik der skal streames via airplay til ipads og pc-ere i huset. Manden vil have høj Wife faktor - det skal se godt ud og være nemt ! Nogen siger Macmini og Qnap Nas - men kan jeg så optave (tv tuner?) Måske at den kommende Samsung blue ray hard diskoptager + Nas ville kunne løse mit problem. Brugervenlighed - ingen støj og "plug an play" er afgørende, da vi ikke er tekniske. Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6170&zoneid=5#ixzz1jLDseaat |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har noget lignende i huset.
Imac på kontor med eyetv hybrid til at optage, filmene gemmes automatisk over på NAS (Synology.. syntes jeg er mest brugervenligt), herfra kan alle tv computere iphones og ipads streame optagelse (sidstnævnte kræver en reencoding.. dette sker også automatisk ved at sætte et flueben ved optagelsen..)
til tv (stream) bruger jeg popcornhour a210 & c200 (www.popcornhour.com ), men der er selvfølgelig også mange andre mærker der kan det samme.. førnævnte er dog også gode til feks rippede dvd & blu ray film.
Alt deles over netværket, og alle kan se forskellige optagelser samtidig
NAS er gemt af vejen på kontor.. og popcornhour enhederne er uden blæsere, så det er totalt støjfrit i stuen... liiiige bortset fra surround anlægget
![]() mht eyetv skal du være obs på problemer mht boxer der pt er besværlige.. er du på kabeltv ved feks yousee er der ingen problemer.
skal det køre trådløst vær opmærksom på det sluger meget kapacitet så hav evt en router med både 2,5 ghz og 5 ghz så man kan dele trafikken lidt op... eller endnu bedre træk en ethernet ledning de steder det er muligt.. alt kører bedre via en gigalan.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har en MacMini stående på kontoret med en eyeTV hybrid (YouSee) som klarer optagelser. På den er "Home Sharing" slået til i iTunes. Så har børnene adgang til alle film (streaming) til iPad og de optagelser der er.
I stuen står der en ATV2 som også suger børnefilm og optagelser fra iTunes (som iPad) og mine film igennem XBMC (jailbreaket) fra min NAS. via eyeTV app kan man se live tv på iPad (kun 1 bruger ad gangen - kun 1 tuner), og via Plex app'en kan man også se mine film. Både eyeTV og Plex kan tilgås fra nettet hvis man laver Port forward.
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |