recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Direkte videosignal til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Direkte videosignal til PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
H.Winther Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2011
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Winther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Direkte videosignal til PC
    Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:00
Hej...

Jeg er på jagt efter et videokamera, der kan sende videosignalet direkte til en PC. Altså ikke noget med først at optage og derefter afspille.
Jeg har spurgt diverse fabrikanters repræsentanter i Danmark, men er ikke blevet en døjt klogere af deres svar. Jeg er ikke blevet klogere på hvilken type forbindelse mellem kamera og PC der skal anvendes til det, eller hvilken "feature" jeg skal kikke efter i kameraets spec.
Er der nogen der har erfaring med det, så lad mig høre om det.

Lidt baggrund.
Videosignalet modtages af PC, og håndteres af freeware programmet Kinovea.
Med dette program kan man forsinke visningen på monitoren.
Det skal bruges i forbindelse med træning af sportsfolk, således de kan se sig selv i "udførelsen" umiddelbart efter.

Angående videokameraet, som jeg også gerne modtager forslag til, er der behov for et kamera med en "fornuftig" opløsning. Det behøver ikke være fuld HD.
Det må også meget gerne have mulighed for en højere FPS end et normalt videokamera.

Enhver hjælp vil blive vel modtaget.

HW

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:29
Hvorfor ikke benytte et godt HD webcam?

/ask
Til top
H.Winther Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2011
Sted: Køge
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Winther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 15:57
Hej ask...
Optikken er for lille og kræver derfor mere lys.
Specielt når jeg gerne vil have FPS op, kommer man nok ikke udenom en større blændvidde.
De web cams jeg har kikket på, er også langsomme i FPS, når opløsningen skal være rimelig.
Prismæssigt er de OK, men de kan ikke rigtig klare jobbet.

HW
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 16:12

jeg har en canon hf s 11, som laver rigtigt gode billeder dog 25fps (mener jeg) der kan man via miniusb stikket så snart optagelsen er lavet klikke på transferknappen (på kameraet) og herefter er klippet synligt via stifinderen på computeren, det er ikke livestream men det er rimeligt hurtigt.. og kvaliteten er god 1080p avchd i 24mbps... bare et tip som alternativ inspiration Smile

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu