|
Asrock ION 3D eller Zotac Zbox AD10 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jarihj ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2012 Sted: Tårnby Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:02 |
Hej folkens,
Jeg i tvivl om hvilket af følgende jeg skal købe til at køer mediaportal på.
Det jeg primært bruger mit mediecenter til at optage og se tv (DVB-T på en hauppauge og en zolid usb tuner) og til at se film fra lokalnettet på.
Jeg kigger på:
Asrock ION 3D 152D http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5347354
Zotac Zbox AD10 Plus http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5495908
på forhånd tak,
Jari
|
|
![]() |
|
erazmuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville vælge AD10'eren - fordi den har det nyeste/bedste indmad til formålet.
|
|
![]() |
|
jarihj ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2012 Sted: Tårnby Status: Offline Point: 7 |
Hej Erazmuz,
Tak for svaret. Men jeg har lige set en test hvor der faktisk ikke var særlig megen forskel på de to systemer... Men jeg er også i tvivl om hvordan jeg skal fortolke den test da den var baseret på framerates i spil. Jeg ved ikke helt hvordan den hardware acceleration forholder sig til dvb-t (MPEG4) og film afkodning...
mvh, jarihj
|
|
![]() |
|
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Har du et link til testen ?
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Jeg har selv prøvet ION mod AMD Z-350 i windows 7 X64, vinderen er AMD Z-350.
H.264 Video HW accelration fungerede glimrende, med nyrere drivere, i starten (Juni 2011) var det noget skidt. Desuden føles MCE interfacet hurtigere end ION, mere flydene, men stadig hakkende i forhold til et rigitgt GFX kort. Min Atom(ION) var enda overclocket til 2.0GHz, og RAM var Dualchannel 800MHz. og stadig er Z-350 hurtigere. Mit Z-350 bundkort (Asrock) understøtter single CH DDR3 1333 MHz RAM (over std. spec, 1066MHz), det hjalp og så lidt på MCE interfacet. Så jeg vil også anbefale AD10'ern. Mvh Gigabyte
Redigeret af gigabyte - 17-Januar-2012 kl. 15:03 |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Som de andre vil jeg også anbefale AD10'eren, da den er kraftigere end ION platformen, og så kan du også bitstream DTS-HD lyd igennem den, det kan du ikke via ION maskinen.
edit: Overvej Barebone udgaven og smid en SSD i og en 4GB ramblock i stedet, burde ramme næsten samme pris, og det skulle give en bedre oplevelse. Redigeret af Psymon - 17-Januar-2012 kl. 16:12 |
|
![]() |
|
pcfreak ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Hvad skal der til for at få den til at sende lyden direkte igennem?
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Det kræver et program der kan levere passthrough (XBMC Eden som er på vej, skulle kunne) Ellers kan Arcsoft Totalmedia Theater vist nok.
MediaPortal kan vist også med de rigtige codecs. Og så kræver det selvfølgelig en forstærker der understøtter det. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Kan også anbefale en ssd, og masser af ram.
Mvh gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |