|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kelstrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 26-Marts-2006 kl. 12:04 |
Hej med jer Jeg har netop købt en Sony RDR HX717 i Føtex for 3000,- Jeg er egentlig ikke specielt begejstret for den, bl.a. reagerer den ufatteligt langsomt, når man trykker på en knap, hvadenten det er tænd/sluk eller bare aktivering af en menu... Men det jeg ville spørge om er om nogen kan hjælpe mig af med spøgelsesbillederne, som bl.a. ses ret tydeligt når jeg går ind i recorderens menusystem. Jeg kan se Animal Planets logo, tekster og ane omridset af et eller andet dyr etc. Recorderen sidder på antennestikket i væggen, og fra recorderen går så antennekabel til tv'et samt et billigt SCART-stik fra LINE1/TV til EXT1 på mit billige JVC 28". Tager jeg antennestikket ud af tv'et, så det kun får signal gennem recorderen, forsvinder spøgelserne, men så bliver billedet fra recorderen grumset (!) Jeg er med på, at det ikke er million dollar-udstyr, jeg har med at gøre, men jeg har svært ved at acceptere spøgelsesbilledet. Jeg vil være evigt taknemmelig tild den der kan hjælpe mig. Snøft. |
|
Med venlig hilsen
Søren Kelstrup |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej kelstrup,
Det er formentlig her problemet ligger. Afsmitning (overhøring) fra TV'ets udgang på Scart til signalet der overføres i modsatte retning fra recorderen spiller ind. Køb et bedre (skærmet) kabel, f.eks. T.Hansens Clicktronic, Profilgold, Tech+Link el. lign. (Aldi har også enkelte steder kvalitets skærmede Scart kabler til billige penge). Se også tråden Problem med avskygning av TV bilde -SCART. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
![]() |
Smid det billige SCART kabel ad h..... til. For det er signal fra TV SCART ud der kobler i det billige dårligt/ikke skærmede SCART kabel tilbage til TV ind. Emnet har været behandlet i flere tråde her i forum. Andre har vist haft gode erfaringer med f.eks dette relativt billige kabel: http://www.thansen.dk/product.asp?c=667521472&n=50797831 8&pn=807689366 Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
kelstrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej begge Jeg har nu endelig modtaget det stik jeg bestilte efter at have læst jeres svar, og det ser ud til at virke helt kanon. Mange tak skal I have! Jeg gi'r en omgang. Hav det godt! |
|
Med venlig hilsen
Søren Kelstrup |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |