|
HTPC saml selv 3d support |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:02 |
Hej
Jeg er ved at kigge på at samle en HTPC som understøtter 3d HDTC blu ray. Jeg har kigget på følgende hardware: Bundkort Måske vil jeg vælge versionen med Wlan indbygget. Alternativt kan jeg købe en Wlan dongle. CPU: Intel Cori I3 2100T http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4793507 Kabinet: Ram 2 x 4 gb Harddisk: noget SSD måske: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5177356 MCE remote: Ingen ideer lige pt. Hvad bør jeg vælge, H61 eller H67 og hvorfor? Som det ser ud nu løber det ca op i 2600-2700. Alternativt er der jo Asrock Ion 3d maskinerne, som er færdig samlet. Hvad vil I råde mig til at gøre?
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wlan er rigtig fint, hvis du KUN skal bruge dit mediecenter til at surfe lidt på nettet med, eller evt. streame musik. Ellers drop det !
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Vil kun bruge Wlan til Internet/surfing. Vil koble et kabel til den, som skal bruges til IPTV.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Ahhh ja, så er jeg med. Fair nok Jeg kører selv med IPTV og har splittet mit lan i 2 vlans for at få det til at køre via ét kabel rundt i huset - IPTV / LAN
Nå, men jeg hænger på - får selv brug for ny HTPC med 3D når jeg får overtalt fruen til at vi skal have 3D tv.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Når du har splittet i vlan, så kan du vel ikke få det til at virke med både iptv og internet i samme kabel? Eller hvordan?
|
|
![]() |
|
Jo, det er netop ideen med vlan'et - desværre kan jeg ikke trække flere kabler til diverse rum, hvilket jo havde været optimalt.
Nå, men fra den ene ende af huset, til den anden, sendes både IPTV og LAN gennem samme kabler, og bliver så splittet ud de respektive steder.
|
|
|
|
![]() |
|
Så på en maskine kan du både se iptv og gå på internettet?
Hvilken switch bruger du?
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Bare nøjs ned H61, H67 giver SATA3, og flere porte, 6 i stedet for .
Den relle forskel imellem SATA2 og 3 er MINIMAL. og vi snakker 250GB SSD'er i 2500,- klassen og OP. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Ja, min tvserver har adgang til både IPTV og Lan / Wan
Mine switche er Netgear ProSafe GS105E.
|
|
|
|
![]() |
|
Så du har både Internet adgang og IPTV via samme kabel til din tvserver? Hvordan er det sat op i switchen? Sender du to vlan ud til den port hvor tvserveren er koblet til?
|
|
![]() |
|
Njaaa min tvserver har bare adgang til begge vlans, og alle andre steder i mit lan er trafikken delt op
|
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sikker på den strømforsyning er stor nok. Synes ikke 75watt virker som ret meget.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |