recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagede programmer har undertekster ude af sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optagede programmer har undertekster ude af sync

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
reflection Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optagede programmer har undertekster ude af sync
    Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:12
Hej

For en måneds tid siden begyndte mit MCE at have undertekster ude af sync. De kommer vel 2-3 sekunder for tidligt.

Jeg ser aldrig live TV, men i dag testede jeg for sjovs skyld undertekster på live TV, og til min store overraskelse var de i sync. Så prøvede jeg at optage samme program, og så var underteksterne ude af sync. Mystisk.

Det er alle DR-kanalerne at det sker for.

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 23:13
Hej og velkommen til Big smile

Det lyder mærkeligt og jeg har ikke samme problem. Men et generel råd er at få opdateret driver til din tuner.

Og så vil en udførlig beskrivelse af dit system måske medføre flere gode råd fra andre, fx hvem leverer signal (egen antenne, boxer, kabel tv, Stofa, YouSee m.m.), hvilken tuner, hvad optager du med, styresystem, processor.....
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 07:39
Jeg får mit signal fra fælles-antenne, og generelt er signal fint. Jeg har ikke signalet under mistanke fordi underteksterne er i sync på live TV.
Mit system er windows 7 64bit med AMD 3700+, hvor jeg bruger MCE til at optage/se programmer.
Tuneren er hauppauge WinTV-HVR 2200 med driver 7.9.1.29186 (nyeste driver).

Så blev det lidt mere specifikt :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 08:15
Jeg tror, at problemet vedrører DVB-undertekster. For mit vedkommende ser det ud til at problemet opstod i september...
miri
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 10:09
OK, så jeg er ikke den eneste med dette problem.
Jeg må så håbe at der kommer en bugfix inden alt for længe.

Tak for input!
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 10:20
Samme problem her på min SAGEM DTR 94160TA HD  (DVB-T) modtager. Problemet gælder optagelser fra DR1 og DR HD   - mener det opstod i forbindelse med omlægningen 11. januar.

Det er altså kun på optagelser - ikke live TV.

Ret irriterende at teksterne kommer flere sekunder for tidligt.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

.. mener det opstod i forbindelse med omlægningen 11. januar.
Det er altså kun på optagelser - ikke live TV.
Prøv at tjekke ældre optagelser fra DR HD eller DR K. Jeg formoder at problemet er ældre end 11. januar - faktisk tilbage fra september!

Redigeret af miri - 24-Januar-2012 kl. 11:49
miri
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 14:36
Jeg har også dette problem. Vildt irriterende.

Har også problemer med sync mellen lyd og billede - dog ikke flere sekunder, men nok til at man lige bemærker det.

Har YouSee som udbyder, og synes mest jeg oplever problemerne med DR's kanaler.

Måske problemer ligger hos YouSee??
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af erazmuz erazmuz skrev:

Har også problemer med sync mellen lyd og billede - dog ikke flere sekunder, men nok til at man lige bemærker det.

Har YouSee som udbyder, og synes mest jeg oplever problemerne med DR's kanaler.

Måske problemer ligger hos YouSee??
Bare for at vi ikke kommer til at blande tingene sammen, så får jeg signal fra antenne, og har ikke problemer med at billede og lyd er ude af sync. Så jeg vil foreslå at du evt. opretter en anden tråd hvis du vil have undersøgt dette problem nærmere.

Men når du så skriver at du også via yousee har problemer med at underteksterne er ude af sync, synes jeg at problemet breder sig.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 17:54
Jeg kan nu bekræfte, at W7 MC har undertekster på DR HD ude af synq ved optagelser og afspilning fra buffer. Jeg venter på at få testet DVB-viewer, så hvis nogen har DVB-viewer aktiv med DVB-T vil i så ikke teste?
miri
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 18:29
Jeg kan desværre ikke hjælpe med testen, men jeg er da meget interesseret i at høre udfaldet. Miri, er det noget du har haft mulighed for at kigge på?
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 09:11
Jeg har også forsinkelser, især på DR HD, mit problem er også tilbage fra september.
Det er på MediaPortal med DVB-T
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu