|
Waoo IPTV - setup hvordan ? |
Besvar |
Forfatter | |
DadlenDK
Junior bruger Oprettet: 06-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:57 |
Jeg har den store tv pakke fra Waoo TV - fra GE Fibernet, mener det er energimidt der levere til dem.
Jeg vil rigtig gerne kunne få deres kanaler direkte ind i mit mediecenter. Men har svært ved at finde ud af 2 ting. Jeg har i boks fra fibernet 4 udgange 1 x internet 1 x tv 1 x tlf 1 x ukendt Så jeg kan trække et kabel direkte fra fibernet boksen til min tv boks og det virker fint. Men når jeg kobler dette kabel i netkort 2 på min pc funger det ikke... så til mine spørgsmål 1. Vil det bedste være at sætte en router mere på - kun til dette netværk og så derfra fordel til TV boks og mediecenter netkort 2 2. Kan godt se at man bruge wireshark til at scanne for adresser, men kan man ikke søge direkte i et scope i fx. Mediaportal eller Transedit til DVBlink Jeg har ledt i forum men kan ikke finde noget simpelt omkring basis setupet. Hvis der er en der ude som allerede har en m3u fil til GE / energimidt må de meget gerne PM den til mig. |
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har Seas-Nve og hos dem skal mac adressen registreres før du får tildelt en ip adresse
Altså enten skal du tildele mac adressen fra din set top boks til din pc, eller du skal ringe til waoo kundeservice og sige du har købt en boks mere og oplyse dem mac adressen. Når du så kobler pc'en på tv udtaget så skal du meget gerne få en ip adresse på "tv nettet". Du kan godt scanne med wireshark uden at være på "tv nettet", det kræver bare at tv boksen og din pc er koblet på den samme switch og du med scanner med wireshark på alle udp pakker, så vil du rimelig nemt kunne se hvilke adresser og porte "tv nettet" bruger, skift kanal et par gange på tv boksen og du kan se det nemt. Når du så har fundet ip adresserne, så kan du i transedit definere et scope ud fra det og finde kanalerne.
|
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
ad 1) njaaa det bedste er sikkert hvis du kan trække de 2 kabler separat. men ellers skal det nok bare være en switch.
ad 2) wireshark bruger du bare til at finde dit ip range, men det kræver at du har en switch hvor du sætter både tvboks, samt pc på, samtidig, så du kan spotte hvilken trafik der går til din tvboks(det er multicast, og bliver sendt til alle) - når du så har fundet range't, er det bedste værktøj, transedit_iptv - det bedste, fordi jeg ikke kender andre, der kan gøre det
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
DadlenDK
Junior bruger Oprettet: 06-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
når jeg kobler min pc på det samme kabel får den allerede en IP fra udbyderne - så behøver jeg vel ikke reg. mac adresse hos dem.
Mit eneste problem med at køre det ind i netkort 2 er at min maskine ikke kan gå på internettet via kort 1 som før. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |