recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - samspil Boxee box, Ipad, HP Mediamart server (WHS)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

samspil Boxee box, Ipad, HP Mediamart server (WHS)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: samspil Boxee box, Ipad, HP Mediamart server (WHS)
    Sendt: 03-Februar-2012 kl. 15:32
Hej.

Er der nogen, der kan hjælpe mig i en lille sag.

jeg har et set-up med mine film mv. liggende på en Hp WHS-server (tror den hedder ex510 eller noget i den retning) - og så en boxee-box.

Og det fungerer sådan set OK.

Men så har jeg jo også min Ipad. Og hér kan man downloade en app til "fjernstyring" af boxee-box'en.

Men så vidt jeg kan se, så skal der installeres noget software på den computer som man afvikler sine mediefiler fra, for at bruge Ipad-app'en.

Og så er det mit spørgsmål kommer:
Forudsætter dette ikke, at mediefilerne ligger på en helt almindelig PC'er - for jeg synes da ikke, at jeg kan installere sådan noget software på min WHS  - hvis man installerer noget på den, så skal man da ind omkring noget "add-in" eller hvad det nu er det hedder....

Eller er det mig, der har misforstået noget ?

Takker på forhånd for input

Karsten

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 21:49
Addins på din WHS er for programmer der kan installeres og bruges fra WHS konsollen. Alle andre programmer kan installeres direkte på den, hvis du bruger det der hedder fjernskrivebord (det hedder det på XP) til at logge på serveren.
Men det kræver at fjernstyringen til Boxee er et program der kan køre uden at der er nogen logget ind på din server. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 22:47
Du skal installere Boxeemedia manager på din pc/Mac.
I Media manager registrer du stierne til dine film på din WHS - jeg antager du har din server som drev på din computer.
Så henter du Boxee app'en på din iPad og har nu adgang til din WHS via app'en på din iPad.

Det kræver dog at din computer er tændt og online

Hvis det blot er en fjernbetjening af din Boxee box du ønsker, så er der også en app til det. Den styrer blot din Boxee box via wifi og kræver ingen software på hverken pc eller server

Redigeret af Hanien - 03-Februar-2012 kl. 22:49
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu