recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D blu ray via dvi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D blu ray via dvi?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3D blu ray via dvi?
    Sendt: 16-Februar-2012 kl. 12:00
Hey.

Så fik konen endeligt sit 3D tv, så nu skal min maskine også kunne klare det.

Mit kabinet er ikke så stort, så skal have et lavt grafikkort. Jeg tænker derfor på et AMD radeon 6570.

Nu har jeg så lige opdaget at min reciever Denon 2310, så vidt jeg kan se, ikke har hdmi 1.4 og derfor ingen 3D understøttelse. Den har så vidt jeg kan se heller ikke Audio return via hdmi.

Da de "små" grafik kort jeg har kig på, kun har 1 hdmi stik, så tænker jeg...er det muligt at køre billedet via dvi stikket direkte i tv'et og få 3D i fuld HD, og så køre hdmi i reciever for HD lyd?

Ville godt nok være nitte at skulle miste HD lyd.

Jeg bruger mymovies, og har derfor mine blu rays som .iso filer. Er der kommet en god medieafspiller på markedet endnu, som understøtter 3D blu rays? Jeg læste at xtreamer prodigy skulle kunne det, men læste så ret meget negativt om xtreamer generelt. Dune HDI og popcorn hour virker som om langt de fleste er tilfreds med, men jeg kan ikke se nogle af dem med 3D blu ray support.
Mutzer
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 10:00
Slet ingen svar :-(

Har prøvet lidt frem med mit nuværende 5450 kort, og det virker faktisk med 3D. De har vist enablet det på en eller anden måde.

Har så købt en dvi-hdmi adaptor og prøvet mig frem, men selvom TMT5 siger 3D når den afspiller det, så vises det ikke i 3D på skærmen når det kommer via dvi stik. øv øv øv. Købte en adaptor med alle ben i, men man kan vist aldrig blive helt sikker, der er godt nok mange versioner af alle de forskellige stik.

Nå men hvis nogen kender et grafikkort med 2 stk hdmi, som samtidig er lowprofile, så vil jeg mægtig gerne høre om det. Har ikke selv haft held til at finde et endnu. Desuden virker det som om man skal ret højt op i klassen før de kommer med 2 stk hdmi, og det er totalt overkill til  bare at skulle vise film.. 5450/6450 er rigeligt til dette umiddelbart.

Alternativt skal jeg ud og skaffe et større kabinet til mit mediecenter, heller ikke en ønskbar situation.

Nogen der ved om man med et seperat lydkort fx, kan køre lyden ud for sig selv? Synes at huske at det i sin tid skulle gå fra gfkort og videre til lydkort, og så derfra til reciever for at få bitstreming...jeg skal gerne have 2 seperate kabler fra maskinen..et til lyd, og et til billed.
Mutzer
Til top
TheEdge_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2005
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheEdge_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 23:50
Efter hvad jeg har kunne finde ud af.. så skulle du kunne bruge DVI-D udgange til at se 3d.. men må sige at jeg ikke er 100% sikker.. grunden til at dit 5450 ikke virker er fordi det ikke understøtter HD3D som Radeon kort skal understøtte for at kunne vise 3D.. 

http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-hd3d/Pages/how-to.aspx  denne side kan fortælle dig hvilke grafkkort amd anbefalder til brug for 3d om det så er film eller spil og hvilke software man også skal bruge 

Redigeret af TheEdge_ - 24-Februar-2012 kl. 23:54
BRUTAL -= Now your playing with power =-
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 15:17
Jeg ved ikke helt hvad de har gjort, men mit 5450 kan godt vise 3D, fungere helt fint. Dog sker dekodningen via cpu, og ikke med grafikkortet, så det giver lidt issues. Dog ville det ikke fungere da jeg brugte min dvi port desværre. 6000 serien understøtter dekodning af blu ray 3d via GPU, så det er nok en del bedre.

Jeg fik faktisk også 3D til at "fungere" igennem min denon avr 2310 reciever, som heller ikke understøtter 3D. Billedet så ud som det skulle, men tvet var ligesom ikke klar over det var 3D den modtog, den ville ikke tænde brillerne. Kører jeg direkte fra grafikkort til tv, så opdager den det med det samme. Spøjst og irriterende. Ved ikke lige hvordan jeg skal få fat i 2 hdmi port. Jeg overvejer en aktiv HDMI splitter..nogen der har erfaring med sådan en?
Mutzer
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 12:05
Altså din Denon har passthrough, så 3D burde ikke være et problem igennem den. Har selv samme reciever, dog intet 3D.

Men her er lidt om det hvor der også er 2 videoer der viser det virker.

http://www.hifivision.com/surround-amplifiers-receivers/18683-now-make-your-hdmi-1-3-avr-3d-ready-htpc.html

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1091403

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu