recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video hakker - har brug for lidt rådgivning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video hakker - har brug for lidt rådgivning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Video hakker - har brug for lidt rådgivning
    Sendt: 16-Februar-2012 kl. 12:05
Hej,

Jeg er deprimeret. Er netop færdig med at samle min ny HTPC og ripper alle min DVD og BD til ISO. Men video hakker. Lidt flere detaljer:

Intel DH67BL with I3 T2100. 2x2 GB Ram, Samsung SpinPoint F4 3.5 2TB SATA 32MB. Grafikken er med den indbyggede Intel HD 2000. Kører Windows 7. Alle mine film er rippet med AnyDVD-HD. DVD/BD starter fra Windows MediaCenter som auto-mounter ISO vha Virtual CloneDrive. Derefter starter Cyberlink PowerDVD 12 som via HDMI afspiller til mit Sony Full HD TV.

Mit hakkende problem har ikke noget med netværk eller ISO at gøre. Det hakker selvom jeg afspiller en DVD direkte fra BD-Drev til fx PowerDVD. Problemet er nok nærmere opløsning, frekvens eller codecs. Eller en kombination. 

Når jeg afspiller en BD fra min PS3 så skifter signalet til fx 1080/24. Når jeg afspiller en DVD skifter den så til fx 576. Dette skifte sker ikke når jeg afspiller fra min HTPC. Skal den ikke det? Kan jeg forvente at DVD'er afpiller uden at hakke hvis signalet er 1080/24? 

Codec ved jeg intet om desværre. Jeg har bare købt Windows7 og PowerDVD 12 i håbet om at det var nok - åbenbart ikke :(

Alle råd er velkomne. Jeg er seriøst tæt på at smide det bras i skraldespanden.

-- 
Werner

Redigeret af itemplate - 16-Februar-2012 kl. 12:06
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 12:14
Har ikke en dyt forstand på jeres pc løsninger.
Men du skal sørge for at den kilde du ser har samme framerate som det dit grafikkort sender ud.
På hifi udstyr er det tit beskrevet som frame lock.
De fleste bd film er i 24 hz, enkelte i 25,50 hz.
Dvd film er aldrig i 24 hz.
Hvis dit grafikkort altid sender 24 hz ud vil den ved dvd film på typisk 25 hz skulle smide hvert 25 frame væk, derfor hakker det.
SVP03
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 12:38
Du skal, som SVP03 skriver, have dit mediecenter til at køre 1080p24 for at få flydende afspilning af BluRay-rips. I virkeligheden er det ikke 24 Hz du har brug for, men 23.976 Hz. Om dit grafikkort har en option der rent faktisk passer med denne frekvens skal jeg dog ikke kunne sige.

Hvis man sender 24.0 Hz ud af grafikkortet, så vil du faktisk også kunne få et lille hak hvert 41.7 sekund idet 23.976 Hz vil være én frame bagud efter dette tidsinterval.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 12:45
Tak for jeres svar. Og det var jo egentligt også som jeg tænkte det. Problemet er så hvordan man løser det på en HTPC som jo for pokker skal afspille medier af forskellig format. En lille flad 500kr DVD/BD afspiller kan jo overkomme disse problemer - så skulle det da være muligt på en HTPC? Nogen der har erfaring med HTPC på Windows? Og som kan afspille SD/HD uden det hakker?

-- 
Werner

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:03
Jeg bruger MediaPortal som mediecenter og der er indbygget refreshrate-skifter alt efter hvilket materiale der vises.

Men det kræver at du skrotter WMC og sætter dig en del ind i tingene.

Noget helt andet er at Intels Core-processorer altid har haft en bug i den integrerede grafik, der afspiller 23,976 materiale som 24 fps.
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:04

Hakker generelt:
Prøv at hente VLC player fra www.videolan.org og prøv at afspille DVD'en ved hjælp af det udenom Mediecenter mv. - Hakker den her?

Hakker ca. hvert 42. sekund
Læs følgende tråd:

Det er et mindre problem med Intel's GPU, der ikke viser korrekt, men ved at rette i dine settings kan du komme tæt på "perfekt" afspilning.

Slå UAC fra - Er der stadig problemer så sæt indstillingerne til 23Hz

Redigeret af ShadowDK - 16-Februar-2012 kl. 13:17
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Hej,

Mit hakkende problem har ikke noget med netværk eller ISO at gøre. Det hakker selvom jeg afspiller en DVD direkte fra BD-Drev til fx PowerDVD. Problemet er nok nærmere opløsning, frekvens eller codecs. Eller en kombination. 

Du burde kunne afspille en DVD direkte fra drev uden problemer. Har du sat refresh rate til 50Hz?
Mht. BD, så kan de både være 24 og 23,976 Hz. Ingen af dem er deleligt med 50, men du kan installere ReClock, som kan speede afspilning en anelse op, så det passer med de 50Hz. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu