|
Synology vs. Qnap |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ritter ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2009 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2012 kl. 00:15 |
Hej,
Står overfor et valg af 4bay NAS (brugt), og er meget i tvivl. Derfor er jeg interesseret i, at vide hvilken I ville vælge af de 2 nedenstående - og hvorfor? Qnap TS-409 Pro Turbo http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=85 Synology CS407e http://www.synology.com/us/products/CS407e/index.php Qnap'en er overlegen på specs, vil dette kunne mærkes? Jeg skylder måske at sige at formålet med NAS'en, er trådløs streaming af mkv-filer. På forhånd tak for svar.
|
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Af de to, uden tvivl Qnap'en.
Men jeg må sige de er lidt brystsvage generelt, og du burde måske købe en nyere (evt. mindre) model.
Og trådløs streaming af mkv....det får du bøvl med før eller siden, hvis ikke allerede fra starten!
Få lavet kabling før du investerer i en NAS, ellers bliver du aldrig rigtigt tilfreds, og det fortjener både Synology og Qnap's produkter!
Jeg er selv rigtig glad for mine Synology'er :)
|
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
Nu har jeg ikke lige slået spec op for dem, men vil umiddelbart sige at der er sket en helt del mht. hastighed indenfor de sidste 2 år. Så en CS407e er måske lige et nummer for gammel - den får heller ikke flere FW opdateringer mere da den er over 4 år gammel.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
ritter ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2009 Status: Offline Point: 16 |
Tak for Jeres svar.
Det er ikke noget problem at trække et kabel henover loftet, hvis det ikke vil lykkes trådløst. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |