|
AC Ryan PlayOn!HD Mini og harddisk box |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mcdanish ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2012 kl. 23:48 |
Line-up:
1 stk Sony DAV-S10 surround anlæg 1 stk AC Ryan PlayOn!HD Mini 1 stk Mediasonic HF2-SU2S2 Pro Box Jeg har en af de ovennævnte afspillere og vil nu have den til at samarbejde med en MediaSonic harddisk bay til 4 drev. Jeg har kæmpet med at få det sat ordentligt op og vil gerne bede om eksperternes hjælp herinde. Det er 3 Hitach 2TB drev og et Samsung 1.5TB, alle SATA-II. Men uanset hvordan jeg kobler dem sammen er der forsinkelse på lyden når jeg går gennem HDMI, TOSlink optisk, det rød/hvid/gule stik med billede og lyd eller YPbPr når jeg kører lyden over anlægget. Jeg er ved at blive vanvittig for det er noget der pludselig er kommet. Er AC Ryan dyret defekt? Er der en indstilling/forsinkelse jeg har overset og som kan justere det? Jeg kører med nyeste firmware, 7317 fra sidste eller forrige uge, men fejlen har været der længere, og jeg har prøvet at nedgradere helt ned til før GUI 2.0. Nogen gode ideer?? Desuden har det ikke lykkedes mig at få boxen på intranettet, selv om jeg kan afspille videoer fra Internet delsen (dog med samme forsinkelse)og ved den er koblet på min trådløse router fra Stofa. Er der nogen der har bedre resultatetr med den trådløse dongle med Realtek chipset?? Eller er det omsonst når den heller ikke kan ses MED snor i?? |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har aldrig haft sync problemer med min ac Ryan, men jeg kører det igennem min reciver med hdmi ind og ud. Er der også problemer, hvis du kobler den direkte til tv'et via hdmi.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
har du os sat lyden til passthrough, eller hvordan det lige staves, inde i lydindstillinger?
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Ja, men hvis det sættes direkte til tv skal det være 2.0.
|
|
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
du kan jo prøve med en anden firmware.
http://www.thaiplayon.com/index.php/topic,68.msg243.html#msg243 |
|
![]() |
|
Har også prøvet mede8er fw, jeg syntes dog ikke det kørte bedre end de gamle originale fw. fra før gui 2.0.
|
|
|
![]() |
|
mcdanish ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 11 |
Det er med stor irritation og med noget røde ører at jeg faktisk har konstateret at det er mit spritnye Philips TV der er skurken. Ved et tilfælde stod min medieafspiller af, og da den ikke kunne repareres fik jeg penge tilbage og jeg købte en Netgear i stedet. Samme fejl. Yilbage med den, indkøbe en D-Link Boxee Box som jeg altid har kunnet tænke mig. Den kunne så ikke afspille alle mine filer, nogen gav meddelelsen at kun billede var understøttet, men lyden ikke. Tilbage med den. Men inden jeg leverede den tilbage lagde jeg mærke til at den viste en forskydelse på 0.45 sekunder, og at den havde autokorrigeret lyd og billede. Så var der jo ikke noget at sige til at filmene vistes forkert. Så nu ved jeg at der er 0.45 sekunders forskel og har bestilt en WD TV Live hvor man kan stille sync'en manuelt, og som jeg ved kan spille alle mine film. Så jeg undskylder min fejl, men jeg kunne bare ikke forestille mig at et fabriksnyt Philips til 4000 havde den fejl.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Prøv at slå Philips' motionsystem fra. Det medfører ofte et mærkbart delay, selvom det dog ikke burde være så markant på lydsiden. Mit eget Sharp i soveværelset har samme problem hvis jeg aktiverer 100 Hz systemet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Det er jo netop købt efter sælger forsikring om at 100Hz giver bedre og roligere billede, men det skal da prøves ;=)
Redigeret af mcdanish - 11-Maj-2012 kl. 13:57 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
"Bedre billede" er nok en fri fortolkning. Billedet vil fremstå mere flydende, men det har så afgjort sin pris idet de ekstra billeder ikke findes i virkeligheden og derfor må "sjusses" af TV'et selv. Det medfører altid fejl, såsom fnidder omkring objekter i bevægelse.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |