recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 15 m. 1.4 HDMI kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 15 m. 1.4 HDMI kabel?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 15 m. 1.4 HDMI kabel?
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 09:24
Jeg skal ud og have et ca. 15 meter langt HDMI kabel som forbindes mellem projektor og receiver. Det skal understøtte 3D så skal være version 1.4.

Har læst denne test men det er jo kun af 2 m HDMI kabler (og ikke i ver. 1.4). Og her melder man at de billige korte kabler er gode nok.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1

Vil jo gerne have bedst mulig billedkvalitet. Spørgsmålet er om jeg bare kan vælge det billigste uden kvalitetstab?
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 10:17
Jeg skal selv have et 12 meter langt HDMI kabel som også skal understøtte 3D og kigger lige nu på et Supra kabel. Hvis det fungerer som sælger mener at det vil, så melder jeg da lige tilbage. Der går dog lige et par uger før jeg får tjekket det.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:43
Hold øje med når de kommer på lager igen

http://ukhdmi.com/15m-hdmi-cable_QQ101582

Prisen er ikke til at kimse af, derfor de er udsolgt pt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 22:18
Har ikke lyst til at vente... Vil jo gerne igang
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Har ikke lyst til at vente... Vil jo gerne igang

Så køb det her. Wink

http://www.amazon.co.uk/Advanced-Ethernet-15-2Gbps-ETHERNET-COMPATIBLE/dp/B002KDGX1U

Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 06:34
Ja der er åbenbart mange HDMI kabler på 15 meter og under kr. 900,- men om man kan være sikker på kvaliteten, det ved jeg ikke. Så hvis du forsøger dig med et kabel fra amazon, Mr. Duck, må du meget gerne melde tilbage!
Tror dog at jeg tager det sikre valg og køber et Supra.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 07:16
Jeg har selv et 10m HDMI-kabel fra Supra der er certificeret til lange kabeltræk med version 1.4.

http://www.av-connection.dk/?PGr=576&ML=785

Det er måske lidt dyrt, men det virker til at være rigtig god kvalitet, og jeg har ikke oplevet nogle problemer med det. Jeg har haft billigere Argon HDMI-kabler fra Hifiklubben som gav problemer i kortere træk, så måske er de ekstra kroner givet OK ud...
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 07:25
... hov, må hellere lige nævne at jeg ikke har testet overstående kabel med 3D, men ifølge salgsteksten skulle det virke, selv ved 15 meter.
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:25
Jeg har en Onkyo 905 THX og en Benq W1200 og har prøvet en del hdmi kabler. Sidste kostede mig 1200 i hifiklubben på 10 meter QED Performance HDMI-E HDMI-kabe, men havde stadig problemer med og få et gnidningsfrit billed samt ingen udfald fra andre enheder. Så prøv dig frem. Jeg er ude i og flytte min onkyo og projekter tættere på hinanden så de nu kun er 7 meter fra hinanden og prøve med nye kabler. Synes ike rigtig man kan sige pris altid hænger sammen når det gælder hdmi.. Så vær sikker på du måske køber i en fysisk butik sp du har mulighed for at gå ned med det og få penge retur inden du køber over nettet go skal sende retur...

Bare en ide.....

Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 09:05
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvorfor betale 1200+ for et langt HDMI kabel, hvis en extender kan bruges til den halve pris?
Jeg ved intet om extendere eller lange HDMI kabler, men jeg har da læst om bege dele, derfor spørgsmålet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvorfor betale 1200+ for et langt HDMI kabel, hvis en extender kan bruges til den halve pris?
Jeg ved intet om extendere eller lange HDMI kabler, men jeg har da læst om bege dele, derfor spørgsmålet.

Fordi nogle elsker simpelthen bare bruge deres penge. Wink Mange vælger det langt sikre og køber noget dyrt, for så ved de andre har købt det og det og det virker.

Vi andre, som hellere vil finde en ting billigere, men til samme ydelse. Gør selvfølgelig det.

Jeg ved hvert fald godt hvilke kabel jeg vil købe, hvis jeg en dag havner på 3D vognen.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 16:52
Er der ingen fordele ved de dyre HDMI kabler? Hvad med afskærmningen når nu de hele ligger i bunker?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu