recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tænd af mediecenter fra Harmony One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tænd af mediecenter fra Harmony One

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tænd af mediecenter fra Harmony One
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 14:23
Hej gutter / gutinder.

Som emnet måske fortæller, så leder jeg efter en mulighed for at tænde/slukke for mit mediecenter (fra SLUKKET tilstand) med min Harmony One.

Da jeg har lukket mediecenteret inde i et skab (med udluftning etc.) og ikke er interesseret i at kigge på det, så leder jeg efter en løsning, hvor der bliver benyttet noget extender eller andet smart.

Ikke at det har nogen praktisk betydning, så kører systemet win7, og med xbmc.

Er det nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

Modtager links / tests / gode råd, med kyshånd.

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 14:31
Du har brug for noget i denne stil

Ved mindre dit bundkort har en CIR header.

Det er ikke muligt at tænde fra slukket tilstand via USB.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Bob bob... Det er nu en sandhed med modifikationer. Jeg har indtil videre haft to kabinetter fra Silverstone, der klarer det fint med den indbyggede Imon IR/LCD. Kan dog ikke lige huske om den i mit LC10M ikke også var slået til på PSU et sted, men den i mit nuværende ML02 er ikke. Den er kun tilsluttet USB, og kræver bare at du slår til i BIOS, at der også er strøm på USB i slukket tilstand.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:19

Anvender Imon enheden ikke en metode, hvor selve IR-modtageren holdes "i live" hele tiden med strøm fra PSU-en?

Den enhed kan så indirekte  "trykke" start-knappen, ligesom man manuelt trykker på start...
(start-knappen forbinder 2 forbindelser i PSU stikket).

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Anvender Imon enheden ikke en metode, hvor selve IR-modtageren holdes "i live" hele tiden med strøm fra PSU-en?

Den enhed kan så indirekte  "trykke" start-knappen, ligesom man manuelt trykker på start...
(start-knappen forbinder 2 forbindelser i PSU stikket).

Det gør min Imon i hvert fald.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:45
Mit kabinet kan også tænde fra slukket tilstand, netop et imon. Det er bare tryk på logitech remoten mediecenter og den starter. Og har ingen anden øje eller noget, dog sat en extender på.  
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 11:06
Imon enheden i ML02 er forbundet til strømforsyningen...
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 13:10

Du har brug for noget i denne stil

Ved mindre dit bundkort har en CIR header.

Jeg kan fint tænde mine PC'ere hvis jeg vil fra USB-UIRT, som har flash hukommelse....Eneste det kræver er Keyboard Power on indstilles i bios eller via Jumper...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 15:45

Det er ikke korrekt. Det afhænger af bundkortet. Mit gamle MSI P965 chipset bundkort starter fint fra slukket tilstand via USB, hvis jeg vil have den til det. Det er såmænd en indstilling i bios som bestemmer det.

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 18:50
Jeg er rigtig glad for at i har de bundkort, men hvis OP ikke er ejer af et sådanne, så hjælper det ham ikke at i har kunne gøre det med gammelt eller andet hardware.

Min erfaring er at det vist er de færreste bundkort der holder liv i USB porten når computeren er slukket. Derfor henviser jeg til et produkt, som kan bygges ind i alle nuværende setups, uden at man skal skaffe specielle bundkort, kabinetter, nye IR modtager eller andre ting.

Hvis OP har et bundkort der understøtter at det kan tændes via USB, så vil jeg da klart tilråde en billig USB IR modtager og så bare enable det i BIOS.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 19:09
Jeg har også en harmony one, og kan heller ikke tænde med den.
Jeg har dog via min smartphone hentet en app, til at lave en WOL. det fungere rigtig godt, dog skal man altid have mobilen med sig :)
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 20:31
Psymon : Mit bundkort er et Asrock h55m usb3 : http://www.asrock.com/mb/overview.asp?model=h55m/usb3 men kan ikke rigtig blive klog på om der er mulighed for konstant spænding på usb porten (har kigget i Bios, men kan ikke se noget synes jeg)

vacDK : Hvis jeg skal bruge WOL, så skal det være kablet, ikke sandt? og da mit mediecenter er trådløst, så må det jo være Wake on Wireless LAN (WoWLAN) at jeg skal finde ud af at sætte op, og min router skal også kunne modtage "magic packet" ikke sandt? (D-link dir655)
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu